Twinkle | Digital Commerce

Google+ in zoekresultaten: vijf gevolgen voor e-commerce

2018-06-07
180101
  • 1:19

Google gaat resultaten van zijn zoekmachine personaliseren met behulp van het sociale netwerk Google+. Het Duitse weblog Etailment benoemde vijf implicaties voor e-commerce ondernemingen.


Wie een account heeft bij Google+ stuit bij het zoeken naar bijvoorbeeld een vakantie voortaan op berichten en foto’s die contacten op het sociale netwerk hebben geplaatst. ‘Search plus Your World’ noemt Google het.

Op Etailment.de benoemt Olaf Kolbrück vijf gevolgen van de aanpassingen voor e-commerce bedrijven. Hieronder staan ze kort opgesomd:

•    Verkeer via aanbevelingen
Webinhoud die door vrienden wordt aanbevolen scoort hoger in de zoekresultaten.

•    Account op Google+ heeft meerwaarde
Google gaat ook relevante en populaire pagina’s van Google+ zelf tonen in zijn zoekresultaten. Ze worden ook automatisch gesuggereerd in de zoekbalk.

•    Zoekmachinemarketing volstaat niet langer
Bedrijven kunnen niet langer toe met zoekmachineoptimalisatie (SEO) en -advertenties (SEA), maar ze zullen klanten actief moeten motiveren om informatie over producten en diensten te delen op Google+.

•    Inhoud telt
Het aanbieden van share-opties alleen is leuk, maar om voor reuring op Google+ te zorgen is attractieve en relevante content nodig.

•    Belang van AdWords
Het nieuwe zoeksysteem moet ervoor zorgen dat Google nog meer adverteerders naar het eigen platform trekt. Bedrijven kunnen hun gesponsorde zoekresultaten ook laten waarderen met plusjes, waardoor hun organische ranking ook weer kan toenemen.

In een blog-posting maakt Google+ uitgebreid melding van de veranderingen aan zijn zoeksysteem. Het bedrijf schoot de volgende video:

Bij de collega’s van MarketingFacts schrijft blogger Jan Willem Alphenaar: Google maakt grote stappen met Search plus Your World.


Gerelateerde artikelen: