Twinkle | Digital Commerce

‘Millennials shoppen met afstand het meest online’

2017-05-27
180101
  • 1:11

Ruim de helft van de millennials met internettoegang verwacht binnen een half jaar een online aankoop te doen. Daarmee is deze groep jong volwassenen (21 tot en met 34 jaar) mondiaal veruit het meest actief als webkoper.


Dat stelt onderzoeksbureau Nielsen in een nieuw rapport, waarvoor ruim dertigduizend consumenten uit zestig landen zijn ondervraagd. Nielsen verzamelde online oriëntatie- en koopintentiegegevens over 22 verschillende categorieën. Voor de meeste productgroepen (12 stuks) is de online koopintentie de afgelopen drie jaar verdubbeld, constateert het bureau.

Millennials
Hieronder ziet u hoe de online koopintentie van millennials zich verhoudt tot die van jongere en oudere internetgebruikers. In de minst populaire online koopcategorie verwacht 52 procent van de jong volwassenen een aankoop te doen online, bij de populairste categorie ligt het aandeel mondiaal zelfs op 63 procent:
 


Opvallend is dat het aandeel webkopers bij de millennials al gauw twee keer zo groot is als bij de iets oudere Generation X (35 tot en met 49 jaar).

Browse-to-buy
In het gratis opvraagbare rapport van Nielsen vindt u per categorie onder meer de browse-to-buy correlation rate, die de verhouding tussen online oriëntatie- en koopintenties aangeeft en het percentage zoekers en kopers per werelddeel. Duidelijk wordt dat internetgebruikers in Latijns-Amerika bovengemiddeld veel browsen en dat Aziaten relatief het vaakst online aankopen doen.