Woensdag 25 oktober 2006

6010 keer gelezenNu reageren

Driekwart aankopen door online research beïnvloed

Geen afbeelding beschikbaar

77 procent van de aankopen van consumentenelektronica in fysieke winkels is door een online zoektocht naar informatie beïnvloed. Dit blijkt uit onderzoek van de Consumer Electronics Association (CEA) in samenwerking met Yahoo.

Informeren

‘Van de 32,5 miljard dollar die aan consumentenelektronica uitgeven werd, is 77 procent door online research beïnvloed. Dit komt neer op 25,1 miljard’, aldus Tim Herbert, markonderzoeker bij CEA. ‘Consumenten willen geïnformeerd worden voordat ze beslissingen nemen, en het blijkt dat ze daarvoor het internet opgaan. Hierbij maken ze gebruik van zoekmachines, retailwebsites, vergelijkingssites en de websites van fabrikanten.’

Internet gebruiken

De onderzoekers wilden nagaan hoe consumenten internet gebruiken bij de aankoop van producten. Daarvoor bekeken ze de verkoop van mobiele telefoons, computers, digitale camera’s, digitale muziekdragers en televisies. De tijd die aan het online zoeken naar informatie wordt besteed is flink toegenomen. Voor mobiele telefoons trokken consumenten 9 uur uit. De meeste tijd werd besteed aan het zoeken naar informatie over televisies, namelijk 15 uur. Gemiddeld duurde de zoektocht 12 uur.

Reden

Consumenten zoeken om verschillende redenen online naar informatie. 73 procent vindt het online vergelijken van prijzen voor hetzelfde product in verschillende winkels makkelijker en 64 procent geeft de voorkeur aan online informatie vanwege het ruime aanbod aan gevarieerde producten.

Zo’n 45 procent zoekt online naar informatie over producten via een zoekmachine.

 

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:



Geef nu als eerste een reactie op:
Driekwart aankopen door online research beïnvloed

 










 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.