Twinkle | Digital Commerce

'Consument ontvankelijker voor behavioral targeting'

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:48

behavioral-targetingBehavioral targeting levert over het algemeen meer op dan advertenties die zijn geselecteerd op basis van de inhoud van een pagina. In sommige categorieën is het rendement van behavioral targeting zelfs tot 22 procent hoger.

Dat stelt althans Jupiter Research die dit heeft onderzocht in opdracht van Revenu Science, een bureau dat zelf adverteren via behavioral targeting mogelijk maakt.

Uit het onderzoek blijkt dat vooral de consumenten die meer te besteden hebben, de voorkeur geven aan behavioral targeting boven zogeheten contextuele advertenties. Deze doelgroep geeft meer en vaker geld uit op internet. Van de consumenten die reageerden op de behavioral targeting, kocht 93 procent wel eens iets online, schrijft Internet Retailer.

Van de consumenten bleek 63 procent open te staan voor suggesties die werden aangedragen met behulp van behavioral targeting. Productcategorieën waarbij behavioral targeting goed scoort, zijn financiële diensten, consumentenelektronica, medicijnen en mode.