Twinkle | Digital Commerce

Marktplaats.nl kiest Wunderloop voor behavioural targeting

2017-05-26
170130
  • 0:47

Marktplaats.nl gebruikt sinds deze week de behavioural targeting technologie van Wunderloop om bezoekers en adverteerders sneller en efficiënter bij elkaar te brengen. De twee groepen kunnen elkaar gericht vinden op basis van surfgedrag.

Marktplaats.nl koos onder meer voor Wunderloop omdat de veilingsite geen persoonsgegevens van gebruikers hoeft te verzamelen en/of te delen. Dat stelde de website vanuit privacyaspect naar zijn gebruikers als belangrijke voorwaarde. Kiliaan Toorenaar, commercieel directeur Marktplaats.nl en eBay.nl ligt de samenwerking verder toe: 'Adverteerders kunnen hierdoor altijd de juiste doelgroep met de juiste boodschap benaderen. Voor onze gebruikers betekent dit dat ze relevante content te zien krijgen, zonder dat dit ten koste gaat van de gebruikerservaring op Marktplaats.nl. Behavioural targeting ondersteunt de succesformule van Marktplaats.nl omdat het adverteerders en consumenten gericht bij elkaar brengt. Iets waarmee de website groot is geworden.'