'Pixmania gaat strijd aan met Bol.com' is de kop van een persbericht dat pr-bureau Lubbers & De Jong vandaag rondstuurt. De Franse online-retailreus zit vol ambitie en zet opnieuw hoog in.
Begin vorig jaar riep directeur Jean-Emile Rosenblum dat in 2008 de deuren zouden openen van een eerste fysieke winkel in Nederland. Daarop is het echter nog steeds wachten.
'Amazon verslaan'
In Twinkle maakten Jean-Emile en broer Steve er vorig voorjaar geen geheim van Amazon te willen verslaan. Twinkle's Mysteryshopper oordeelde destijds dat 'heel wat kritiek is te leveren' op Pixmania.nl.
Prijswapen
Nu roept het online-warenhuis (6 miljoenen klanten in 26 landen) dat het de strijd aangaat met Bol.com (2,2 miljoen klanten in Nederland). Prijs geldt daarbij als belangrijkste wapen. Uit het persbericht van vandaag: 'De garantie van een snelle en stipte levering - 24 tot 48 uur - is een ander argument waarbij het bedrijf de markt tegemoet treedt. Om deze belofte waar te kunnen maken heeft Pixmania standaard 700.000 producten op voorraad.'
'Forse uitdaging'
Pixmania heeft pr-bureau Lubbers & De Jong ingeschakeld om de naamsbekendheid en het marktaandeel in Nederland te vergroten. Bureaudirecteur Peter Keijzer over die klus:
'Het is een forse uitdaging om marktaandeel van gevestigde namen als Bol.com af te snoepen, aan de andere kant is het ook zo dat Pixmania dezelfde producten levert en een vergelijkbare dienstverlening biedt tegen fors lagere prijzen. Er zijn dus wel volop kansen voor Pixmania om ook in Nederland een grote speler te worden. En wij gaan ze daarbij helpen.'
Het is inderdaad een forse uitdaging om marktaandeel van partijen als Bol.com af te snoepen. Pixmania levert namelijk wellicht dezelfde producten; mijn eerste bestelling (ongeveer 6 maanden geleden) was ook meteen mijn laatste. Natuurlijk kan er altijd wat misgaan, maar ik ben zeker niet de enige die vindt dat de dienstverlening van Pixmania (ook recentelijk!) nog veel te wensen overlaat:
http://tweakers.net/shopreview/3534/pixmania-punt-com.html
Gratis tip: als je je naamsbekendheid en marktaandeel in Nederland wil vergroten, zou ik eerst zorgen dat je écht een vergelijkbare dienstverlening biedt. Dat je het roept maakt het namelijk nog niet waar.
Inderdaad, als Pixmania echt mee wil gaan doen zullen ze toch echt eerst de logistiek en klantenservice op orde moeten hebben. Veel slechte reviews:
http://www.ciao-shopping.nl/Reviews/Pixmania_nl__781412 http://www.prijsvergelijk.nl/reviews/pixmania.html
Pixmania neemt zijn pr-offensief serieus, gezien een nieuw persbericht vandaag. Daarin kondigt het bedrijf 'drie zonnige dagen' aan, waarop klanten 5 procent korting krijgen op het gehele assortiment. Actie loopt vanaf morgen.
@Arjan: leuke actie, maar voor mij is dat nog geen bevestiging dat ze ook de klantenservice serieus nemen.
Grapig ze betalen waarschijnlijk dit bureau veel geld hadden ze beter kunnen steken in klantenservice als ze uberhaupt nog weten wat dat is, 2 bestellingen geplaatst 2 keer fout en 1 keer een slechte SAV 2de keer iets beter vanwege pixforum.eu al met al geen bol.com en zeker geen amazon kwa klantenserivice deze 2 bedrijven zijn niets voor niets zo groot ze geven wat om de mensen die bij ze kopen, pixmania absoluut niet. suc6 jongens en meisjes van pix tot de volgende trosradar uitzending