Twinkle | Digital Commerce

Amazon.com: 'Klanten erg positief over huismerken'

2017-05-27
169130
  • [nieuws]
  • 1:05

Amazon_PinzonMet de lancering van Strathwood stapte Amazon.com in 2004 voor het eerst in de verkoop van huismerkartikelen. Een tweede private label, Pinzon, volgde in 2005. Hoewel ze weinig bekend zijn, zegt Amazon.com dat klanten zeer positief reageren op de huismerken.

Dat schrijft Auctionbytes.com naar aanleiding van berichten dat Amazon.com pas net zou zijn begonnen met huismerkverkoop. De site sprak met een woordvoerder, die duidelijk maakte dat het bedrijf zijn eerste lustrum als huismerkproducent al achter de rug heeft.

Assortiment
Het begon in de eerste helft van 2004 met Strathwood, onder welke vlag Amazon.com nog steeds tuinmeubilair en -accessoires verkoopt. Het merk Pinzon kwam in 2005 op de markt, onder andere met beddengoed, handdoeken en keukengerei. Het assortiment werd vorig jaar uitgebreid met meubelen voor in huis.

Basic
Voor productie van de eigen merkartikelen in de hoofdcategorie home & garden werkt Amazon.com samen met partijen uit tien verschillende landen. De focus ligt op basic artikelen voor alledaags gebruik. De woordvoerder: 'We kunnen niet specifiek ingaan op sales, maar we kunnen wel zeggen dat klanten zeer positief hebben gereageerd op de productlijnen van onze private labels.'

Volgens de woordvoerder hebben de huismerkproducten wat betreft zoekresultaten en rankings geen streepje voor op producten van andere merken op Amazon.com.