Twinkle | Digital Commerce

Commisies voor kortingssites onderwerp van discussie

2017-05-27
170130
  • 0:45

Een groeiende groep webwinkeliers wil conversievergoedingen niet langer 100 procent uitbetalen aan kortingssites. Ze voeren als reden aan dat meer bronnen bijdragen aan de uiteindelijke conversie.

Die constatering doet Remko Nugteren, managing director van TradeDoubler Nederland en voorzitter van IAB’s Taskforce Affiliatemarketing in Twinkle nummer 10, die volgende week verschijnt.

Webwinkeliers melden zich
Maurice Buijs herkent Nugterens geluid. De oprichter van Actiepagina.nl, die momenteel bezig is met de herlancering van Kortingsbon.nl, bevestigt dat de eerste webwinkels zich hebben gemeld die niet meer het volledige cost per action (cpa) tarief willen betalen.

Couponsites
Ondertussen winnen kortingssites in binnen- en buitenland aan populariteit. Diverse Amerikaanse couponsites brachten cijfers naar buiten over hun verkeersstromen op de drukke Cyber Monday. Retailmenot.com, Couponcabin.com en Bradsdeals.com trokken respectievelijk 57, 65 en 174 procent meer bezoek dan vorig jaar, schrijft USA Today.