Twinkle | Digital Commerce

Ippies huis aan huis met webwinkelfolder

2017-05-27
324310
  • 1:34

Ippies, een spaarprogramma voor webshoppers, gaat bij een miljoen Nederlandse gezinnen folders verspreiden met aanbiedingen van webwinkels. Online-kopers kunnen punten sparen als ze ingaan op de aanbiedingen.

Dat is volgens managing director Emiel Fokker het voornaamste verschil met de folders die TNT Post verspreidt onder de naam Sjopze. ‘Daar komt bij dat we iets meer ruimte willen bieden voor advertorials van niet-webwinkels, ik noem een Kiala. Verder zal Thuiswinkel.org in iedere editie zorgen voor een redactioneel artikel, met trends en actuele ontwikkelingen in de online-markt.’

Verkoopcommissies
Met de folders, die TNT-dochter Netwerk VSP zal verspreiden onder een miljoen Nederlandse huishoudens, hoopt Ippies extra verkoopcommissies te verdienen en zowel het aantal spaarders als het aantal participerende webwinkels uit te breiden. ‘Webwinkeliers kunnen alleen in de folder adverteren als ze bij ons zijn aangesloten’, verklaart Fokker.

Betalen met Ippies
Op dit moment zijn er zo’n 120.000 Nederlanders die Ippies sparen bij zo’n vijfhonderd verschillende webwinkels. Fokker: ‘We hebben één-op-één relaties met merchants en werken daarnaast op affiliatebasis. Een deel van de verkoopcomissie die we ontvangen geven we als Ippies terug aan de klant, die de spaarpunten ook weer online kan besteden. Binnenkort wordt Ippies meegenomen in het standaard betaalpakket van Buckaroo. Tweeduizend merchants kunnen ons dan eenvoudig als betaalwijze implementeren.’

Sinterklaas en Kerst
De folders van Ippies zullen in ieder geval voorafgaand aan Sinterklaas (week 46) en Kerst (week 50) verschijnen. De aanbiedingen zijn, net als bij ‘funshopping platform’ Sjopze, ook online te vinden. Fokker heeft de ambitie de Ippies-folder in 2011 regelmatig te laten verschijnen. Hij is in gesprek met Veronica om de folders te nieten in het binnenwerk van de populaire televisiegids.

Webwinkelaanbod.nl
Behalve TNT Post, dat naast Sjopze.nl ook Zosjopze.nl in de markt zette, ging ook Wizbizz Ippies voor met een folderconcept voor webwinkeliers. Webwinkelaanbod.nl is echter maar een paar keer verschenen. Volgens de inmiddels overgenomen webwinkelbouwer is dat het gevolg van tegenvallende respons.