Twinkle | Digital Commerce

Pearle mengt zich in brillenstrijd online

2017-05-27
449251
  • [nieuws]
  • 1:21

Pearle is begonnen met online-verkoop in Nederland. Vooralsnog gaat het alleen om zonnebrillen. Pearle, samen met zusterketen Eyewish Groeneveld marktleider in de Benelux, volgt concurrent Hans Anders, die vorige maand een nieuwe start maakte met e-commerce.

In de zonnebrillensectie van Pearle zijn modellen van onder meer Vogue, Esprit, Michael Kors, Polaroid en RayBan te bestellen. Pearle adverteert momenteel met actieprijzen voor zonnebrillen van dat laatste merk, onder meer op de radio.

Hans Anders, Eye-wear.nl
Ook Hans Anders probeert op deze zonnige dagen zonnebrillen te slijten online: ze zijn prominent te vinden op de homepage van de keten, die in januari een nieuwe webwinkel lanceerde als onderdeel van een multichannel-strategie. Behalve met gevestigde optiekketens concurreert Pearle met zijn zonnebrillen-aanbod online ook met pure players als Eye-wear.nl van de jonge internetondernemer Bernd Damme.

Geen verzendkosten
Wie een zonnebril bestelt op Pearle.nl kan met iDeal of creditcard afrekenen en hoeft geen verzendkosten te betalen. De bril is binnen vijf werkdagen in huis en kan alleen via de post worden geretourneerd (FAQ).

Virtueel zonnebrillen passen
Na de primeur vorig jaar lanceerde Pearle onlangs ook nieuwe applicaties voor iPhone en Android. Daarmee kunnen smartphone-bezitters virtueel zonnebrillen passen. Rondom de herlancering van de apps, waar de collega’s van MarketingTribune eerder deze week over schreven, heef Pearle een fotowedstrijd en een bijbehorende actiesite gelanceerd.

De actie laat zich eenvoudig uitleggen aan de hand van deze afbeelding:



Nog niet mobiel bestellen
Pearle biedt (nog) geen gelegenheid om zonnebrillen te bestellen via de mobiele apps, die zijn ontwikkeld door bureau Wend.

Pearle was vandaag onbereikbaar voor commentaar op de online-ontwikkelingen.