Twinkle | Digital Commerce

Groupon iPhone app: 41.000 downloads in 10 dagen

2017-05-27
150150
  • [nieuws]
  • 1:27

De iPhone-applicatie van Groupon is sinds de verschijning in de App Store op 10 mei meer dan veertigduizend keer gedownload in Nederland. Dat laat het bedrijf weten aan Twinkle. Met de GPS-functie kunnen gebruikers aanbiedingen ontvangen op basis van hun actuele locatie.

Groupon lanceerde zijn iPhone-applicatie inmiddels in 13 van de 46 landen waarin het actief is. Op dit moment prijkt de toepassing in ons land op de vijfde plaats van populairste gratis apps. De teller stond eind gistermiddag (donderdag 19 mei) op 41.000 downloads.

Laagrempelig
Pieter-Jan Vandepitte, directeur van Groupon Nederland, zegt in een persbericht over de app: ‘Dankzij de applicatie kunnen we nu nog gerichtere aanbiedingen doen aan consumenten. Via Groupon kunnen we consumenten op een andere en laagdrempelige manier kennis laten maken met ondernemingen en activiteiten in hun omgeving. Nu zelfs op ieder gewenst moment via de telefoon.’

Niet meer printen
Met de iPhone-applicatie kunnen gebruikers mobiel toegang krijgen tot hun persoonlijke account. Voortaan hoeven ze coupons (Groupon spreekt van ‘Groupons') niet meer uit te printen om ze te kunnen verzilveren. Dat kan direct via het scherm. Groupon laat weten dat een Android-applicatie voor de Nederlandse markt in de maak is

Groupon Now
In Chicago experimenteert Groupon ondertussen met Groupon Now, dat ultrakorte aanbiedingen presenteert zoals ook Time Bomb Deals doet. Gebruikers kunnen binnen de nieuwe app aangeven of ze ‘hungry’ of ‘bored’ zijn, waarna tijd- en plaatsgebonden deals worden voorgeschoteld. Meer daarover leest u bij de collega’s van MarketingFacts.

In het laatste nummer van Twinkle vindt u een interview met Daphna Bosman van Groupon, over de mogelijkheden die de kortingssites biedt voor Nederlandse e-commerce bedrijven. U kunt het ook hier lezen.