Donderdag 4 augustus 2011

9772 keer gelezen1 x gereageerd

Ikea: iPad app en plannen voor rijkere catalogi

Ikea: iPad app en plannen voor rijkere catalogi

Ikea heeft een speciale applicatie voor de iPad ontwikkeld, waarop de catalogus van het Zweedse woonwarenhuis wordt gepresenteerd. De papieren gids van Ikea blijft, maar zal binnenkort worden verrijkt met technische toepassingen. Te denken valt aan qr-codes.
 
Ikea heeft zijn iPhone-applicatie een periodieke update gegeven en daarnaast een specifieke applicatie voor de iPad gelanceerd op de Amerikaanse markt.

De catalogus, die bijna een halve gigabyte aan ruimte inneemt, wordt op de tabletcomputer van Apple in zijn geheel getoond. De navigatie is zo ingericht dat gebruikers eenvoudig kunnen switchen tussen verschillende productcategorieën, aldus Lynette Sesodia in een review op het toonaangevende Appadvice.com.

 

De recensente betreurt het echter dat er geen in-page links zitten in Ikea’s iPad-applicatie, een feature waarover de Amerikaanse iPhone app wel beschikt. The iPad version does have access to the IKEA website, but there is no way to jump to a specific product’, schrijft Sesodia.

Catalogus met technische koppelingen
Ikea kondigde eerder deze week een samenwerking aan met McCann. Tegen vaktitel Advertising Age zei Mark Fallows van dat bureau dat Ikea zijn catalogi wil gaan verrijken met technische koppelingen: ‘By bringing technology to the paper catalog, we will be able to tell the Ikea story in new ways whilst driving a more seamless connection to purchase.’

Mogelijk gaat Ikea met qr-codes of een soortgelijke tool à la Layar Vision werken, toepassingen die een mobiele brug kunnen vormen tussen de papieren catalogus en de website van de keten.

Online bestellen
Volgens Advertising Age stuurt Ikea jaarlijks in totaal circa tweehonderd miljoen catalogi uit. De Zweedse woongigant verkoopt in verschillende landen online, waaronder de Verenigde Staten. In ons land kunnen alleen bedrijven online bestellen bij Ikea, dat geen uitlatingen doet over het succes van die zakelijke besteloptie.

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Technologie (Klantcontact)
- Klantcontactkanalen (Klantcontact)
- Software/platforms (Technologie)
- Cross-channel (Multichannel)
- Catalogus (Multichannel)
- Vindbaarheid (User-experience)



Er is op dit moment 1 reactie gegeven op:
Ikea: iPad app en plannen voor rijkere catalogi
  1. Marijn op vrijdag 5 augustus, 2011 om 21:35
    http://teakmeubelen.nl/

    Ik vind dit wel een mooie ontwikkeling. Het geeft je thuis extra mogelijkheden, maar ook bv. als jeop pad bent. Je kunt nog even snel op een Ipad kijken om de ++ en -- af te wegen alvorens je overgaat tot koop... Denk dat de app. bouwers nog veel werk gaan krijgen in de toekomst!


Laat een reactie achter:
 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.