Twinkle | Digital Commerce

OrangeValley, Traffic Builders en bGenius genomineerd voor De Speld

2017-05-27
180101
  • 1:39

OrangeValley, Traffic Builders en bGenius maken kans op De Speld 2011, een prestigieuze award voor zoekmachinemarketing. De genomineerden presenteren hun werk voor respectievelijk Independer.nl, Oxxio en Wehkamp.nl volgende week op SES Amsterdam.

Op donderdag 6 oktober, de congresdag van het tweedaagse SES Amsterdam (workshops op 5 oktober), wordt bekend wie De Speld dit jaar wint. Juryvoorzitter Bas van den Beld zegt dat de knoop volgende week in NH Barbizon Palace wordt doorgehakt: ‘We hebben als jury nu nog geen idee wie er uiteindelijk met de prijs naar huis gaat. De aanvullende informatie en pitches zullen de doorslag moeten geven. Het gaat heel spannend worden.'

Hieronder vindt u een kort overzicht van de genomineerden:

OrangeValley - Independer.nl
OrangeValley heeft zich met zijn case gefocust op een aantal nieuwe ontwikkelingen bij de zoekmachines. Een van die ontwikkelingen is de inzet van zogenaamde rich snippets. De juryleden zijn van mening dat, hoewel de uitvoering daarvan niet heel ingewikkeld lijkt, OrangeValley wel een van de organisaties is die inspelen op nieuwe ontwikkelingen. En dat juicht het keurkorps toe.

Traffic Builders - Oxxio
Traffic Builders heeft met zijn inspanningen voor Oxxio een zeer solide zoekmachinecase neergezet, vindt de jury, waarbij ook de nodige creativiteit ten toon gespreid werd. Met de case toont Traffic Builders aan dat SEO nog steeds een belangrijk speerpunt kan en moet zijn voor grote organisaties.

BGenius - Wehkamp.nl
De jury prijst bGenius, omdat het bedrijf door de inzet van zijn technologie meer rendement laat halen uit verscheidene marketingkanalen. Door verschillende marketingkanalen (SEO, SEA, maar ook de inzet van sitelinks et cetera) te optimaliseren werd een duidelijke stijging in de ROI behaald voor Wehkamp.nl.

De Speld-jury
De jury van De Speld, vorig jaar een prooi voor Jeroen.com en klant Landal GreenParks, bestaat naast juryvoorzitter Bas van den Beld (StateofSearch) uit: Ton Wesseling (Online Dialogue), Xaviera Ringeling (Never Ending Web) en Nils Rooijmans (Expose Media).

Meer informatie over De Speld vindt u op de website van SES Amsterdam.