Twinkle | Digital Commerce

Drogisterij.net na twaalf jaar in andere handen

2017-05-27
777157
  • [nieuws]
  • 1:36

BB Capital Investments heeft de meerderheid van de aandelen overgenomen van Drogisterij.net. De nummer 76 uit de Twinkle100 levert ook logistieke diensten aan andere webverkopers. Onlangs werd drogisterijketen DIO als klant toegevoegd.

Drogisterij.net was in 1999 de eerste internetdrogist van Nederland. Oprichter Jaap Santifort, tot voor kort 100 procent aandeelhouder van het bedrijf, heeft nu de meerderheid van de aandelen overgedaan aan BB Capital. Bedragen of aandelenpercentages wil Santifort niet noemen.

Buy & Build
Gesteund door de middelen en de expertise van het Nederlandse BB Capital (investeringen) denkt Santifort een betere groeistrategie voor Drogisterij.net te kunnen ontwikkelen: ‘De letters BB staan voor Buy & Build’, verklaart de webondernemer tegen Twinkle. ‘We stonden zelf ook niet stil, maar we kunnen nu extra stappen zetten op het gebied van klantbenadering en op andere vlakken. Ik begrijp dat het nog wat vaag klinkt, maar het moet allemaal nog duidelijk worden.’

Specialty shop
Drogisterij.net, met een omzet van 7,2 miljoen euro 76e in de Twinkle100, opende afgelopen zomer een zogenoemde specialty shop naast de eigen webwinkel: Op Tamika.nl worden sport- en afslankproducten verkocht. ‘Dat initiatief hadden we al genomen voor BB Capital in beeld kwam’, aldus Santiford desgevraagd.

Nieuwe productgroepen
De ondernemer geeft te kennen dat hij samen met de nieuwe eigenaar wil kijken in welke productcategorieën Drogisterij.net nog meer actief zou kunnen worden: ‘Drogisterij.net is een beschrijvende naam, dus daar gaan we geen fietsen verkopen. Maar misschien kunnen we met onze ervaring best meerwaarde bieden in bepaalde productgroepen die nieuw zijn voor ons. We gaan dus met een brede blik de toekomst in.’

A.Vogel en DIO
Drogisterij.net verdient behalve aan de eigen webverkoop ook aan de logistieke diensten die het voor andere partijen verzorgt, bijvoorbeeld voor Biohorna, bekend onder de merknaam A.Vogel. Met drogisterijketen DIO (meer dan 170 winkels) werd recent een nieuwe fulfilment-klant toegevoegd; de franchiseketen is een pilot gestart met centrale online verkoop.