Twinkle | Digital Commerce

Kruidvat biedt groepsvoordeel aan Facebook fans

2017-05-27
20785
  • 0:57

Kruivat heeft een verkoopactie opgetuigd op Facebook. Om de week biedt de drogisterijketen onder de noemer ‘groepsvoordeel’ een product aan op het sociale netwerk, waarop Kruidvat sinds een maand actief is.


Kruidvat, dat de laatste Twinkle100 net niet haalde, biedt op dit moment 75 procent groepsvoordeel op een scheerapparaat van Philips. Alleen 'likers' op Facebook kunnen zich intekenen voor de deal, die pas doorgaat als voldoende fans een product willen hebben. Wie een product bestelt, komt via de knop ‘Koop nu’ en een formulier terecht op een speciaal hoekje van Kruidvat.nl, waar kan worden betaald met iDeal of creditcard. Als de deal niet doorgaat, krijgt de fan het bedrag teruggestort.



Max Factor
Met de Groupon-achtige verkoop op Facebook hoopt Kruidvat een viraal effect te bereiken en het aantal fans op te krikken. De eerste groepsvoordeel-actie ging door, omdat meer dan vijftig pakketten van Max Factor (van 66,45 euro voor 16,95 euro) werden besteld. Kruidvat heeft op moment van schrijven 23.195 likes op Facebook.