Twinkle | Digital Commerce

Bol.com in de etalage bij LivingSocial

2017-05-27
180101
  • 1:25

LivingSocial doet vandaag landelijk een cadeaubon van Bol.com in de aanbieding. Wie 10 euro afrekent bij de Groupon-concurrent, kan voor 20 euro besteden bij de online retailer. Bol.com adverteerde niet eerder bij LivingSocial.

Michael Hagens, directeur van LivingSocial Nederland, zegt verheugd te zijn ‘om met zo´n high quality partner als Bol.com zaken te doen in de weken voorafgaand aan de feestdagen'.

Geen primeur
LivingSocial toont vooral aanbiedingen van fysieke retailers of restaurateurs. Toch heeft Bol.com als webwinkel geen primeur, want eerder etaleerde LivingSocial al een deal van Lieflifestyle.nl, aldus Hagens desgevraagd. 'Leden vragen ons om hen in contact te brengen met leuke en verrassende zaken. Daar geven we gehoor aan, of dat nu online of offline is', voegt de directeur toe.

Jaar geldig
Wie vandaag een cadeabon van Bol.com koopt op Livingsocial.com, kan deze tot 14 december volgend jaar besteden bij de online retailer. Boeken en de Nederlandse fotoservice vallen buiten de actie.



Bol.com bij Albert Heijn en Primera
Bol.com, dat zijn assortiment steeds uitbreidt, gebruikt het platform van LivingSocial om zijn cadeaukaart onder de aandacht te brengen. Sinds kort zijn de cadeaubonnen van de nummer 2 uit de Twinkle100 ook verkrijgbaar bij Albert Heijn en Primera, zowel online als offline.

LivingSocial in Nederland
Het Amerikaanse LivingSocial startte in juni met deals voor Nederlandse steden. Anders dan Groupon, algemeen beschouwd als de grote(re) concurrent, is geen minimum aantal intekenaars nodig om een deal door te laten gaan. Strikt genomen is LivingSocial dus geen groepskortingssite. Wel kan de koper helemaal gratis uit zijn als hij drie anderen weet te interesseren voor de deal. ‘Me+3+Free’, noemt LivingSocial dat principe.