Twinkle | Digital Commerce

Centralpoint.nl verder met nieuwe website

2017-05-27
180101
  • 1:21

Centralpoint.nl heeft voor de vijfde keer sinds de start in 2002 een nieuwe website gelanceerd. Snellere laadtijden, een nieuwe layout, een betere menustructuur en een aantal andere aanpassingen moeten bezoekers een rijkere winkelervaring bieden.

In augustus vorig jaar presenteerde Centralpoint.nl ook al een nieuwe site, op basis van een nieuwe merkidentiteit. De pure player kreeg een nieuw logo en ging verder met de payoff ‘We mind your business’. Net als nu tekende ontwerpbureau Silo uit Den Haag voor het grafische en user experience design.

Hoop veranderd
Hoewel de verschillen als gevolg van de laatste herlancering visueel misschien kleiner zijn, is er wel een hoop veranderd aan Centralpoint.nl. Uit het persbericht: ‘De nieuwe site maakt gebruik van de nieuwste technieken zoals CSS3 en sprites, zodat er een betere rendering van de pagina en snelle laadtijden zijn. Tevens zorgt het asynchroon laden van Javascript voor een betere usability en zorgen de nieuwe layout en menustructuren voor een rijkere en betere shoppingervaring voor de bezoekers van Centralpoint.nl.’

Twinkle100
Centralpoint.nl heeft zijn assortiment sinds de zomer van vorig jaar laten groeien van circa vierhonderdduizend tot meer dan een half miljoen producten, van ongeveer 2.500 fabrikanten. De webwinkel boekt de meeste omzet in de zakelijke markt, maar ook de bestedingen van particulieren zijn niet mals; met een online consumenten omzet van 25 miljoen euro in 2010 bezet het bedrijf de 35e plek in de Twinkle100. Joop van de Ende en Hubert Deitmers, samen opererend als Van den Ende & Deitmers, hebben sinds 2008 een belang van 30 procent in Centralpoint.nl.