Twinkle | Digital Commerce

10 miljardendagen voor Amerikaanse webwinkeliers

2017-05-27
400260
  • [nieuws]
  • 1:12

Amerikaanse webwinkeliers hebben de afgelopen twee maanden 15 procent meer omzet geboekt dan in november en december vorig jaar. Op tien dagen in het holiday shopping season werd een omzet geboekt van meer dan 1 miljard dollar.

Cyber Monday, vorig jaar de eerste en enige dag waarop de webomzet boven het miljard dollar uitkwam, was opnieuw de beste dag voor Amerikaanse webwinkeliers. Op maandag 28 november werd voor 1,25 miljard dollar bij hun besteld, maakte comScore al eerder bekend.

Het overall groeipercentage van 15 procent is in lijn met de cijfers die comScore eind december communiceerde. In de tabel hieronder staan de belangrijkste cijfers over het hele Amerikaanse koopjesseizoen op een rij:



Per week
De totale november- en decemberomzet van Amerikaanse webwinkeliers kwam uit op 37,17 miljard dollar, becijferde comScore. Hieronder ziet u de onderverdeling in weken, vergeleken met die in vorige jaren:



Nederland
Thuiswinkel.org liet eind november weten dat Sinterklaas Nederlandse webwinkeliers 36 procent extra omzet opleverde. De cijfers kwamen van bureau Blauw Research, dat leden van de branchevereniging enquêteerde. De belangenvereniging liet een vervolgonderzoek doen naar de online-decemberverkopen in Nederland. Onduidelijk is nog of en wanneer de resultaten daaruit worden gepresenteerd. In 2010 waren de feestdagen goed voor 40 procent extra webwinkelomzet, communiceerde de belangenclub een jaar geleden.