Twinkle | Digital Commerce

Besloten winkelclub BrandAlley zoekt uitbreiding in Europa

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:17

BrandAlley zag zijn omzet afgelopen kwartaal met 61 procent stijgen in de UK. De Franse BrandAlley Group mikt op verdere groei in Groot-Brittannië en Frankrijk, maar wil daarnaast uitbreiden naar andere Europese landen.

Die ambitie heeft BrandAlley, goed voor 86,9 miljoen pond omzet in 2010, uitgesproken. Hoeveel omzet de ‘the non-stop designer sale’ afgelopen kwartaal boekte is niet bekend gemaakt. Wel liet BrandAlley UK, naar eigen zeggen de grootste besloten koopjessite van Groot-Britannië, weten dat het aantal klanten in een jaar tijd met 92 procent is gegroeid en dat er in 2011 ruim honderd merken aan het portfolio zijn toegevoegd.

Designer brands
Op Brandalley.co.uk zijn producten van inmiddels al meer dan duizend desiger brands in de aanbieding gedaan. In samenwerking met de kranten The Times and The Sunday Times werd ook BrandAlley Travel opgetuigd, dat binnenkort van start moet gaan.

De BrandAlley Group, die komend jaar zal investeren in m-commerce en verkoop op Facebook, gaat verder met een nieuwe president. Antoine Leloup, al jaren actief voor het bedrijf, volgt Sven Lung op. Onder Leloup's leiding met moet het bedrijf in private sales de komende jaren zijn entree gaan maken op nieuwe Europese markten.

Vente-privee.com, Showroomprive.com
Of Nederland op het lijstje staat is onbekend. Het Franse Vente-privee.com, de pionier in besloten uitverkopen die meer mikt op mainstream merken, is sinds kort al wel actief in ons land. Showroomprive.com, ook uit Frankrijk, heeft tevens aangekondigd merkuitverkopen te willen starten in ons land.