Twinkle | Digital Commerce

Kleding.nl: ‘Honderden webwinkels zoeken aansluiting’

2017-05-27
160114

Kleding.nl moet over twee jaar het startpunt worden voor het kopen van kleding op internet. Sinds de lancering van de affiliatesite meldden zich honderden webwinkeliers bij de initiatiefnemers, laat directeur Peter Langenkamp weten aan Twinkle.

Kleding.nl ging vorige week live met ruim vierhonderdduizend artikelen van 95 webwinkels. Langenkamp: ‘Met de meeste, maar niet met al die webshops werken we samen op affiliatebasis. Aan verkopen van Zara en H&M houden we bijvoorbeeld geen commissie over. Hun producten hebben we toegevoegd om met een goed aanbod te kunnen beginnen.’

Productfeed
Volgens Langenkamp hebben zich inmiddels honderden webwinkeliers gemeld die graag gezien willen worden op Kleding.nl. ‘Daaruit selecteren we allereerst de webwinkels die een productfeed hebben, maar dan nog kost het veel tijd en energie om de shops te koppelen. We willen bijvoorbeeld realtime inzicht bieden in voorraden en we vertalen de verschillende maatvoeringen van kledingmerken.’

Totaalaanbod
Mensen kunnen Kleding.nl gebruiken als een (prijs)vergelijker, maar dat is niet het doel van de site. Langenkamp: ‘We willen vooral een totaalaanbod samenstellen uit verschillende bronnen, zoals onze investeerder Jan-Willem Tusveld eerder bijvoorbeeld met Gaspedaal.nl heeft gedaan. Kleding is een complexe productcategorie, met al zijn verschillende variabelen en de belevingscomponent. Daarom zullen we sterk inzetten op content en social media. Ook zullen we wisselende thema’s definiëren en daaromheen acties optuigen met webshops.’