Twinkle | Digital Commerce

‘Online shoppen met name populair op maandagochtend’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:45

Consumenten in de VS besteden gemiddeld tussen de 4,4 en 4,7 minuten aan het bekijken van computers, elektronica, kleding en tassen voordat zij een aankoop doen. Bij goedkopere items bedraagt de gemiddelde dwell time zo’n drie minuten. Dit blijkt uit onderzoek van online retailer Rakuten.

In Groot-Brittannië besteedt de gemiddelde Brit iets meer dan 40 seconden aan het browsen naar kleding voordat hij een aankoop doet en iets minder dan een minuut als het gaat om boeken; dit in vergelijking tot de gemiddelde ‘kijktijd’ van ongeveer twee minuten bij items al tv’s. In Brazilië is een ander beeld te zien, zo zijn bij relatief hoogwaardige mobiele telefoons doorgaans zeer lage kijktijden te zien. Dit suggereert dat consumenten al eerder online productresearch hebben gedaan en de aankoop uitsluitend op basis van prijs maken.

Piekuren
In de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Duitsland hebben consumenten de neiging ‘to beat the Monday blues’ door middel van online shopping, aangezien dan de hoogste browsingcijfers zijn te zien. In Frankrijk piekt het online winkelen op woensdag en in Brazilië shoppen consumenten het vaakst tijdens kantooruren - met een piek tijdens werkpauzes tussen twaalf en twee uur ’s middags. In Groot-Brittannië en de Verenigde Staten is de piek wat betreft mobile browsing meestal in de morgen, waarbij de piek in Groot-Brittannië eerder ligt, namelijk rond zeven en acht uur ’s ochtends. In de Verenigde Staten is het mobiele internetgebruik het hoogst rond tien uur in de morgen, terwijl Franse consumenten het vaakst een mobiel apparaat gebruiken tussen zes en zeven uur ’s avonds.

‘Deze bevindingen laten zien hoe e-commerce een onderdeel is geworden van ons dagelijkse leven; waardoor retail wijder verbreid is dan ooit te voren’, zegt marketingdirecteur Adam Stewart van Play.com, onderdeel van Rakuten. ‘Consumenten maken nog steeds weloverwogen keuzes en nemen langer de tijd om te beslissen over duurdere items. Maar in bepaalde gevallen doen savvy shoppers duidelijk research alvorens een aankoop, waarbij ze de kracht van internet en sociale netwerken benutten om een weloverwogen keuze te kunnen maken.’

Bron: Mandmglobal.com