Twinkle | Digital Commerce

Grazia’s digitale pop-up store etalage voor Vault79

2017-05-27
201180

Grazia heeft een ‘digitale pop-up store’ geopend op zijn website. Het magazine uit de stal van Sanoma Media verwijst tot 31 december naar actuele veilingen op Vault79.com. Die Nederlandse start-up ontving afgelopen september groeigeld van SanomaVentures.

De pop-up store van Grazia doet feitelijk dienst als etalage voor Vault79, waar items van labels als Gucci, Michael Kors, Chloé, Balenciaga en Mulberry onder hamer de gaan. Lezeressen van Grazia worden aangemoedigd mee te bieden op items, of herinneringen in te stellen op aangekondigde veilingen. Daarvoor moeten zij zich eerst inschrijven bij Vault79, een jaar geleden opgezet door de bekende ondernemers Michiel Muller en Marc Schröder.

SanomaVentures
Vault79 was medio september de eerste investering voor SanomaVentures, dat ‘cash, media, kennis en netwerk’ inbracht. De nieuwe investeringspoot van het uitgeefbedrijf maakte in de volgende paar maanden participaties bekend in mobile couponing platform Scoupy, lokale leen- en huurservice Peerby en abo-commerce aanbieder Truly Yours.

Grazia en e-commerce
Grazia deed in het verleden al ervaring op met e-commerce in Nederland: de Sanoma-titel opende in maart 2010 een eigen webwinkel, die inmiddels is gesloten. Onder de naam Click ’n Pick verkocht Grazia enige tijd mode-items uit zijn magazine op affiliatebasis. De Britse Grazia, in handen van Bauer Media, kreeg onlangs een shoppable iPad-versie.