Twinkle | Digital Commerce

Ook Jan Linders brengt boodschappen online

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:03

Supermarktketen Jan Linders heeft concrete plannen om een bestelservice te lanceren. Boodschappen moeten straks online kunnen worden besteld en opgehaald bij de circa zestig vestigingen van de keten.


Jan Linders heeft een sterke positie in het zuidoosten van Nederland. Waar consolidatie in de supermarktbranche de tendens is, zoekt Jan Linders juist uitbreiding in zelfstandigheid.

Investeringen
Directeur Wilmar Schuitenmaker laat aan de Levensmiddelenkrant weten dat Jan Linders het aantal vestigingen wil vergroten, net als het assortiment. De keten investeert de komende tijd 35 miljoen euro in zijn organisatie, geld dat voor een belangrijk deel wordt gespendeerd aan de afhaalservice.

DekaMarkt, Boni, Spar, Coop, Emté en Deen
Steeds meer Nederlandse supermarktketens zien brood in online boodschappen. In de afgelopen twee jaar kwamen achtereenvolgens DekaMarkt, Boni, Spar, Coop Supermarkten, Emté en Deen met (plannen voor) e-commerce initiatieven naar buiten.

Naar 5 miljard euro
Volgens het Economisch Bureau van ING zal het online omzetaandeel van supermarkten groeien van 1 procent in 2011 naar 15 tot 20 procent in 2020. Dan zal de webomzet uit boodschappen uitkomen rond de 5 miljard euro, ongeveer net zo veel als de totale online consumentenomzet aan producten (vooral non-food) dit jaar.