Twinkle | Digital Commerce

Kortingscode.nl biedt ‘gepersonaliseerde’ kortingscodes

2017-05-27
180101
  • 1:55

Kortingscode.nl biedt zijn klanten vanaf vandaag gepersonaliseerde kortingscodes. Dat meldt directeur Jochem Vroom van moederbedrijf Imbull aan Twinkle. De optie is onderdeel van de nieuwe lay-out van de website.

Klanten kunnen op de vernieuwde website een eigen profiel aanmaken en bedrijven selecteren waarvan zij de kortingsacties zouden willen ontvangen. Deze selectie wordt opgeslagen in hun account en verwerkt in e-mails en wekelijkse nieuwsbrieven die zij van de kortingaanbieder ontvangen. Volgens Vroom staat de gepersonaliseerde kortingssite in Nederland nog in de kinderschoenen. ‘Wij zijn eigenlijk de eerste die hiermee gaan beginnen. We willen de website precies op maat maken voor elke klant en hen de kortingen sturen die zij het interessantst vinden. Volgens ons is personalisatie de toekomst voor online kortingaanbieders.’

De nieuwe personalisatiestrategie van Kortingscode.nl wordt gedurende het jaar uitgebreid met ‘members only codes’. Vroom: ‘Ook willen we een database van klantgegevens gaan opzetten zodat onze adverteerders gericht kunnen adverteren bij een specifieke doelgroep, zoals studenten of kijkers van het Wereldkampioenschap voetbal.’

Bespaartips
Kortingscode.nl heeft naast de klantaccounts een apart deel van de website ingericht voor redactionele artikelen met onder andere bespaartips om consumenten te helpen bij het online shoppen. ‘In Nederland gebeurt dit plaatsen van artikelen op kortingscodesites al, maar dit is vaak commercieel opgezet’, legt Vroom uit. Wij willen met een objectieve redactie artikelen plaatsen die gericht zijn op het helpen van de consument. Onze redactie werkt daarvoor samen met deskundigen. De artikelen worden continu aangevuld op basis van de feedback van klanten.’

Kortingscode.net op zwart
Met de lancering van de vernieuwde lay-out van Kortingscode.nl kondigt het bedrijf aan zijn zuster Kortingscode.net vanmiddag op zwart te zetten. ‘We willen ons nu focussen op één website’, zegt Vroom over deze stap. Kortingscode.net was goed voor drieduizend unieke bezoekers per dag, terwijl Kortingscode.nl in de oude versie tweeduizend unieke bezoekers ontving. Het bedrijf streeft met zijn vernieuwde vwebsite naar dagelijks tienduizend unieke bezoekers.

Ook wil Kortingscode.nl in de toekomst een mobiele applicatie uit gaan brengen. ‘Hiervoor willen we eerst ons nieuwe profiel opbouwen en de website naar wens laten draaien’, legt Vroom uit. ‘Maar het kan zijn dat die applicatie er binnen een jaar al is.’

Actiekrant.nl
Het moederbedrijf van Kortingscode.nl, Imbull, vernieuwde vorig jaar al zijn andere kortingswebsite Actiekrant.nl. Deze site bevat lokale aanbiedingen. Vroom meldde toen met Imbull’s websites consumenten en retailers een goed alternatief te willen bieden voor sites als Groupon.