Twinkle | Digital Commerce

Domino’s Pizza: meer dan 60 procent omzet via online

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:22

Domino’s Pizza zag zijn online omzet in Groot-Brittannië in het tweede kwartaal van dit jaar stijgen met 10,9 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Daarmee is de omzet uit online verkoop nu goed voor 63,3 procent van de totale omzet van het bedrijf in de UK.

Het online aandeel van de totale omzet is dit jaar flink gestegen. In 2012 vertegenwoordigden de opbrengsten uit web sales nog 52,4 procent van de totale Britse verkopen van Domino’s. Het aandeel van 63,3 procent van dit jaar gaat nog verder stijgen, zo meldt het Amerikaanse pizzabezorgbedrijf volgens The Drum. Domino’s ontwikkelt namelijk nieuwe online marketingstrategieën en is van plan om in de tweede helft van 2013 een vernieuwde website voor Groot-Brittannië te lanceren.

Vijftien winkels
Domino’s Pizza noteerde in de dertien weken tot 30 juni een totale omzet van 147,6 miljoen pond (171,6 miljoen euro), een stijging van 11,7 procent ten opzichte van de 132,2 miljoen pond (153,7 miljoen euro) in het jaar ervoor. Dit heeft Domino's vooral te danken aan de opening van vijftien nieuwe fysieke winkels in Groot-Brittannië in de eerste helft van 2013, meldt The Drum.

Echt een online retailer
‘Ik ben erg tevreden met de resultaten over dit afgelopen half jaar’, zegt Lance Batchelor, de CEOvan Domino’s Pizza. ‘Ons bedrijf is leidend in de leisure sector en omdat een grote meerderheid van onze sales via het web en mobiele platforms komt, kunnen we ons nu echt een online retailer noemen.'