Twinkle | Digital Commerce

Abo-commerce bedrijven JustFab en ShoeDazzle fuseren

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:36

De twee Amerikaanse subscription commerce websites JustFab en ShoeDazzle fuseren. De ondernemingen gaan onder de gezamenlijke naam JustFab verder.

JustFab en ShoeDazzle zijn pioniers op het gebied van abo-commerce en bieden consumenten maandelijks een speciaal voor hen geselecteerd aanbod van kleding, schoenen en accessoires. De twee ondernemingen komen nu samen in één e-commerce bedrijf, waarin JustFab en ShoeDazzle wel twee aparte merken blijven.

400 miljoen dollar omzet
JustFab boekte volgens Internetretailer.com vorig jaar een omzet van 100 miljoen dollar (74,7 miljoen euro), de omzet van ShoeDazzle werd geschat op 95 miljoen dollar (70,9 miljoen euro). Samen hopen de twee online pure players uit te komen op 400 miljoen dollar (298,8 miljoen euro) in 2014. Ook wordt verwacht dat dat jaar de eerste winst wordt geboekt.

‘We creëren dankzij de fusie een van ’s werelds grootste en snelst groeiende fashion e-commerce bedrijven, dat als doel heeft om een multi-billion dollar modebedrijf te worden’, zegt Adam Goldenberg, co-CEO van JustFab. ‘Door het onderscheid tussen JustFab en ShoeDazzle te behouden, kunnen we onder andere onze positie in de Verenigde Staten verder verbreden.’

JustFab in Nederland
JustFab is een online retailer van gepersonaliseerde mode waarbij een stylists items selecteert voor de leden. Klanten betalen 39,95 dollar per maand om één kledingstuk voor die maand uit te zoeken. Bij aanmelding dienen zij een enquête over hun modewensen in te vullen, die gebruikt wordt voor het kledingaanbod. Ook kunnen leden zelf modesuggesties indienen. JustFab maakte eind mei bekend onder andere naar Nederland te willen komen. Wanneer dat zal gebeuren is nog niet bekend.

ShoeDazzle nieuwe vorm
ShoeDazzle herintroduceerde het abonnementsmodel op zijn site nadat het eerder geen brood meer zag in deze vorm van e-commerce. In plaats van 39,95 dollar per maand, zoals JustFab rekent, vraagt ShoeDazzle in zijn nieuwe vorm slechts 9,95 dollar. Abonnees kunnen de inleg oppotten om na maanden een duurder paar schoenen aan te schaffen. Welk bedrag er straks gerekend gaat worden aan abonnees in het nieuwe fusiebedrijf, is niet bekend.