Twinkle | Digital Commerce

Macy’s test click & collect in fysieke winkels

2017-05-27
180101
  • 1:04

Macy’s test in een aantal vestigingen in Washington een click & collect dienst. Online shoppers die in deze regio wonen kunnen hun bestellingen ophalen in één van de fysieke winkels van de Amerikaanse keten.


De click & collect service maakt deel uit van Macy’s omnichannelstrategie waarin de stenen vestigingen en online sterk met elkaar verbonden zijn, vertelt chief financial officer Karen Hoguet volgens Internet Retailer over de nieuwe dienst. Momenteel verzenden vijfhonderd van de in totaal achthonderd Macy’s-winkels online orders naar de klant.

Orderpicking in winkel
De orderpicking wordt in de stenen vestigingen gedaan, waardoor elk filiaal een breed assortiment heeft, laat Hoguet weten. ‘Onze winkels zien er dankzij het bredere aanbod aan producten beter uit en tegelijkertijd kunnen we met dezelfde voorraad de online vraag naar artikelen beantwoorden.’ Tegen het einde van volgend jaar moeten alle Macy’s-vestingen weborders gaan verwerken en versturen.

Kwartaalcijfers
Macy’s presenteerde deze week zijn derde kwartaalcijfers. Het bedrijf boekte een nettowinst van 177 miljoen dollar (132 miljoen euro), tegenover 145 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar. De omzet steeg in het derde kwartaal met 3 procent naar 6,3 miljard dollar (4,7 miljard euro).