Twinkle | Digital Commerce

Senanga brengt shoppable widget als ‘Shoplet’ de markt op

2017-05-27
180101

De Nederlandse startup Senanga introduceert de ‘Shoplet’, een widget die publishers op hun site kunnen plaatsen. De shoppable widget toont producten die passen bij de content. Per verkocht item ontvangen zowel de site-eigenaar als Senanga een commissie.

'Lees je vlak voor de kerstdagen een mooi interview met Dan Brown op je favoriete nieuwswebsite? Dan kan je onderaan het artikel gelijk zijn nieuwe boek kopen', illustreert Senanga de mogelijkheden van de Shoplet voor consumenten. Zij kunnen producten direct aanschaffen in de widget (video).

Afrekenen kan met iDeal, creditcard, automatische incasso en acceptgiro. Rutger van Zuidam, samen met Nikolaj van Veen en Michiel Pouw initiatiefnemer van Senanga, laat weten dat betalen met Bitcoins binnenkort mogelijk wordt. ‘Diverse webwinkels hebben ons laten weten dat zij dit nieuwe betaalmiddel willen accepteren via Senanga.’

Rolverdeling
Senanga faciliteert de samenwerking tussen ‘betrouwbare webshops en website-eigenaren die Shoplets willen plaatsen’, laat het bedrijf weten aan Twinkle. Voor onder andere WordPress en  Magento zijn plug-ins beschikbaar, waardoor bijvoorbeeld bloggers de widgets eenvoudig op hun site kunnen zetten. Over de rolverdeling zegt Senanga: ‘De webshops zorgen voor de beste (inkoop) deals, een veilige betaling, zorgvuldige verzending van de producten en een goede klantenservice. De bloggers en media zorgen voor de relevantie, de content en het juiste publiek.’

McGregor en Bulls & Birds
Tot de eerste retailklanten van Senanga behoren fashion label McGregor en Bulls & Birds, de eerder dit jaar gelanceerde modewebwinkel van Axivate Capital.