Donderdag 19 december 2013

1028 keer gelezenNu reageren

'Britten kochten voor ruim 10 miljard online in november'

'Britten kochten voor ruim 10 miljard online in november'

Britse webshoppers hebben afgelopen maand voor het eerst meer dan 10 miljard pond uitgegeven in één maand, aldus IMRG en Capgemini. De bestedingen lagen 20 procent hoger dan in november vorig jaar. De mobiele verkopen groeiden met 81 procent in een jaar tijd.

IMRG laat weten dat de online bestedingen in de afgelopen maand uitkwamen op 10,1 miljard dollar (12,1 miljard euro), hoger dan verwacht. ‘Kerstmis kwam vroeg dit jaar voor online retailers’, concludeert de Britse retailclub in een persverklaring.

IMRG Capgemini e-Retail Sales Index
In IMRG, dat staat voor Interactive Media in Retail Group, zijn veel Britse online retailers verzameld. Samen met adviesbureau Capgemini rapporteert IMRG periodiek over data die het van deze partijen ontvangt. Nooit eerder kwam de zogenoemde IMRG Capgemini e-Retail Sales Index op maandniveau boven de 10 miljard pond uit.

Conversie
In november zetten de Britse online retailers 30 procent meer om dan in oktober. Het betekende de grootste inkomstengroei (maand op maand) in tien jaar tijd. De conversie lag met 5,24 procent ook op het hoogste niveau in jaren, klaarblijkelijk niet of nauwelijks gehinderd door de sterke opmars van shoppen op mobiele devices.

Vierduizend euro per huishouden
Ecommerce Europe bracht gisteren prognoses naar buiten over de online consumentenbestedingen in West-Europa. Volgens de belangenkoepel besteden Britse huishoudens dit jaar gemiddeld voor meer dan vierduizend euro online, bijna drie keer zoveel als het gemiddelde Nederlandse huishouden doet.

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:



Geef nu als eerste een reactie op:
'Britten kochten voor ruim 10 miljard online in november'

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.