Dinsdag 24 december 2013

1814 keer gelezenNu reageren

De Bijenkorf test servicepunten in andere winkels

De Bijenkorf test servicepunten in andere winkels

De Bijenkorf heeft speciale servicepunten geopend in een Plus-supermarkt in Arnhem en in een boekhandel in Enschede. Online kopers kunnen er nu al orders oppikken of retourneren, straks moeten ze er ook voor andere diensten terecht kunnen.

De Bijenkorf sluit eind dit jaar definitief de deuren van de eigen warenhuizen in Arnhem en Enschede. Ter compensatie heeft de warenhuisketen in beide steden al zogenoemde servicepunten geopend in andere winkels. Het gaat om een vestiging van supermarktketen Plus in Arnhem en een vestiging van Boekhandel Broekhuis in Enschede, meldt RetailNews vandaag.

De Bijenkorf representeren
Kees Schafrat, eigenaar van Boekhandel Broekhuis, vertelde eerder aan Boekblad dat hij door de Bijenkorf werd benaderd: ‘De Bijenkorf wil toch de klantenkaarthouders van dienst zijn en is daarom in Enschede op zoek gegaan naar een alternatief, naar een bedrijf dat de Bijenkorf kon representeren.’

Meer dan afhalen
Het servicepunt van de Bijenkorf, op de eerste verdieping van Boekhandel Broekhuis in Enschede, wordt zowel aan de binnen- als de buitenkant van de winkel gecommuniceerd. ‘Maar we worden geen nieuwe Bijenkorf’, aldus Schafrat. ‘Het moet meer worden dan alleen het afhalen van een pakket, wij willen ook service gaan leveren. Naar die mogelijkheden gaan we kijken in 2014.’

Zeven winkels over
De Bijenkorf, met een online omzet van 54 miljoen euro in 2012 de nummer 19 van de Twinkle100, zal nog meer eigen winkels gaan sluiten. Over een paar jaar verdwijnen de vestigingen in Groningen, Breda en Den Bosch. De Bijenkorf houdt dan nog zeven vestigingen over, waarin voor 200 miljoen euro geïnvesteerd zal worden. Behalve in de eigen vestigingen van de Bijenkorf kunnen online orders ook worden afgehaald bij honderden Kiala-punten in Nederland. Het experiment met servicepunten brengt daarin geen verandering.

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Offline vs online (Multichannel)
- Loyaliteit (Klantcontact)
- Selfservice (Klantcontact)
- Klantcontactkanalen (Klantcontact)
- Cross-channel (Multichannel)



Geef nu als eerste een reactie op:
De Bijenkorf test servicepunten in andere winkels

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.