Dinsdag 17 december 2013

1351 keer gelezenNu reageren

The Home Depot stopt 300 miljoen dollar in online kluskanaal

The Home Depot stopt 300 miljoen dollar in online kluskanaal

The Home Depot investeert de komende jaren 300 miljoen dollar in e-commerce, m-commerce en same day shipping. De keten bouwt daarvan onder andere drie nieuwe fulfilmentcentra in de Verenigde Staten.


The Home Depot
ziet zijn e-commerce aandeel elk jaar groeien. De online verdiensten van de bouwmarktketen representeren momenteel 3 procent van de totale omzet. Om dit aandeel de komende jaren te vergroten, bouwt The Home Depot drie nieuwe fulfilmentcentra in Georgia, Californië en Ohio. In elk centrum zullen ongeveer 100.000 verschillende stock keeping units (sku's) worden opgeslagen.

Same day delivery
‘Wij bouwen deze centra om onze same day shipping ambities waar te kunnen maken’, vertelt Mark Holifield, senior vice president supply chain van The Home Depot, aan Internet Retailer. ‘Orders die voor vijf uur ’s middags zijn geplaatst, gaan dezelfde avond nog op transport.’ Dankzij de zorgvuldig gekozen locaties van de distributiecentra zal The Home Depot straks 90 procent van de bestellingen binnen twee werkdagen bij klanten kunnen afleveren.

Order picking
The Home Depot investeert daarnaast in nieuwe technologieën voor order picking in fysieke vestingen. Artikelen worden dan bij het dichtstbijzijnde filiaal opgehaald en thuisbezorgd bij de klant. ‘Dit is vooral een handige optie voor aannemers die bouwmateriaal nodig hebben’, aldus Holifield. Momenteel wordt al meer dan een derde van de online orders in stenen vestigingen verzameld en van daaruit verzonden.

M-commerce
Ook m-commerce staat hoog op het aandachtslijstje van de Amerikaanse bouwmarktketen. Het bedrijf verwacht dit jaar 100 miljoen dollar aan omzet te boeken dankzij mobiele apparaten. Dat is 138 procent meer dan de 42 miljoen dollar in 2012. Inmiddels komt zeker 35 procent van het webverkeer naar Homedepot.com v\a smartphones en tablets.

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Mobiele marketing (Marketing)
- Pakketverzending (Logistiek)
- Fulfilment (Logistiek)
- Cross-channel (Multichannel)



Geef nu als eerste een reactie op:
The Home Depot stopt 300 miljoen dollar in online kluskanaal

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.