Twinkle | Digital Commerce

Home Depot bouwt drie fulfilmentcentra voor groei e-commerce

2017-05-27
180101
  • 1:25

The Home Depot investeert de komende jaren 300 miljoen dollar in e-commerce, m-commerce en same day shipping. De keten bouwt daarvan onder andere drie nieuwe fulfilmentcentra in de Verenigde Staten.


The Home Depot
ziet zijn e-commerce aandeel elk jaar groeien. De online verdiensten van de bouwmarktketen representeren momenteel 3 procent van de totale omzet. Om dit aandeel de komende jaren te vergroten, bouwt The Home Depot drie nieuwe fulfilmentcentra in Georgia, Californië en Ohio. In elk centrum zullen ongeveer 100.000 verschillende stock keeping units (sku's) worden opgeslagen.

Same day delivery
‘Wij bouwen deze centra om onze same day shipping ambities waar te kunnen maken’, vertelt Mark Holifield, senior vice president supply chain van The Home Depot, aan Internet Retailer. ‘Orders die voor vijf uur ’s middags zijn geplaatst, gaan dezelfde avond nog op transport.’ Dankzij de zorgvuldig gekozen locaties van de distributiecentra zal The Home Depot straks 90 procent van de bestellingen binnen twee werkdagen bij klanten kunnen afleveren.

Order picking
The Home Depot investeert daarnaast in nieuwe technologieën voor order picking in fysieke vestingen. Artikelen worden dan bij het dichtstbijzijnde filiaal opgehaald en thuisbezorgd bij de klant. ‘Dit is vooral een handige optie voor aannemers die bouwmateriaal nodig hebben’, aldus Holifield. Momenteel wordt al meer dan een derde van de online orders in stenen vestigingen verzameld en van daaruit verzonden.

M-commerce
Ook m-commerce staat hoog op het aandachtslijstje van de Amerikaanse bouwmarktketen. Het bedrijf verwacht dit jaar 100 miljoen dollar aan omzet te boeken dankzij mobiele apparaten. Dat is 138 procent meer dan de 42 miljoen dollar in 2012. Inmiddels komt zeker 35 procent van het webverkeer naar Homedepot.com v\a smartphones en tablets.