Twinkle | Digital Commerce

KLM’s personeel geeft lokale info over reisbestemmingen via Twitter

2017-05-27
180101
  • 1:28

KLM heeft een nieuwe stap gezet in zijn contact met klanten via social media. Het bedrijf biedt consumenten op Twitter via de account @KLM_LocalEyes inspiratie en lokale tips over allerlei bestemmingen.


Het Twitter-account wordt bijgehouden door het eigen internationale personeel van KLM. De dienst start met de Nederlandse crew uit Amsterdam. Medewerkers plaatsen tweets over hun favoriete restaurants, logeeradressen, koffiebars en tentoonstellingen in hun woonplaats. ‘Daarbij geven zij interessante informatie over de lokale gebruiken’, meldt KLM.

Interesse in reizen
‘Onderzoek heeft aangetoond dat 62 procent van de Twitter-gebruikers geïnteresseerd is in andere landen en culturen en 55 procent heeft oog voor reizen’, zegt Martijn van der Zee, senior vice president e-commerce van Air France KLM. ‘Zij zoeken op het sociale medium naar activiteiten, hotels, uitgaansgelegenheden en reisbestemmingen. Via @KLM_LocalEyes kunnen zij nu uit de eerste hand relevante informatie krijgen van KLM-werknemers in de wereld.’

Platform
Alle tips over bijvoorbeeld Amsterdam zijn verzameld op Localeyes.klm.com. Deze site kan ook geraadpleegd worden tijdens het reizen en is tevens een platform voor mensen die niet aangemeld zijn op Twitter.

Social Media Monitor
KLM staat bekend om zijn slimme social media-activiteiten. De aanvoerder van de Travel 30, onderdeel van de Twinkle100, bezet de eerste plaats in de zesde Social Media Monitor van Social Embassy. KLM dankt de eerste stek aan goede sociale prestaties op de internationale markt ‘met een strategie waarin service, merkreputatie en commercie centraal staan’.

Wachttijd
Het reisbedrijf biedt sinds eind november op het eigen Twitter-account een indicatie van hoe snel antwoord mag worden verwacht. De wachttijd wordt elke vijf minuten geüpdate. KLM heeft honderddertig man personeel klaar zitten om vragen te beantwoorden in tien verschillende talen.

Lees ook: De 'radicale vernieuwing' van KLM's homepage (10 december 2013)