Maandag 16 december 2013

1909 keer gelezenNu reageren

KLM-personeel geeft lokale bestemmingsinfo op Twitter

KLM-personeel geeft lokale bestemmingsinfo op Twitter

KLM heeft een nieuwe stap gezet in zijn contact met klanten via social media. Het bedrijf biedt consumenten op Twitter via de account @KLM_LocalEyes inspiratie en lokale tips over allerlei bestemmingen.


Het Twitter-account wordt bijgehouden door het eigen internationale personeel van KLM. De dienst start met de Nederlandse crew uit Amsterdam. Medewerkers plaatsen tweets over hun favoriete restaurants, logeeradressen, koffiebars en tentoonstellingen in hun woonplaats. ‘Daarbij geven zij interessante informatie over de lokale gebruiken’, meldt KLM.

Interesse in reizen
‘Onderzoek heeft aangetoond dat 62 procent van de Twitter-gebruikers geïnteresseerd is in andere landen en culturen en 55 procent heeft oog voor reizen’, zegt Martijn van der Zee, senior vice president e-commerce van Air France KLM. ‘Zij zoeken op het sociale medium naar activiteiten, hotels, uitgaansgelegenheden en reisbestemmingen. Via @KLM_LocalEyes kunnen zij nu uit de eerste hand relevante informatie krijgen van KLM-werknemers in de wereld.’

Platform
Alle tips over bijvoorbeeld Amsterdam zijn verzameld op Localeyes.klm.com. Deze site kan ook geraadpleegd worden tijdens het reizen en is tevens een platform voor mensen die niet aangemeld zijn op Twitter.

Social Media Monitor
KLM staat bekend om zijn slimme social media-activiteiten. De aanvoerder van de Travel 30, onderdeel van de Twinkle100, bezet de eerste plaats in de zesde Social Media Monitor van Social Embassy. KLM dankt de eerste stek aan goede sociale prestaties op de internationale markt ‘met een strategie waarin service, merkreputatie en commercie centraal staan’.

Wachttijd
Het reisbedrijf biedt sinds eind november op het eigen Twitter-account een indicatie van hoe snel antwoord mag worden verwacht. De wachttijd wordt elke vijf minuten geüpdate. KLM heeft honderddertig man personeel klaar zitten om vragen te beantwoorden in tien verschillende talen.

Lees ook: De 'radicale vernieuwing' van KLM's homepage (10 december 2013)

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Segmentatie (Klantcontact)
- Klantcontactkanalen (Klantcontact)
- Social media marketing (Marketing)



Geef nu als eerste een reactie op:
KLM-personeel geeft lokale bestemmingsinfo op Twitter

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.