Dinsdag 17 december 2013

1610 keer gelezenNu reageren

Media Saturn dankt groei aan e-commerce

Media Saturn dankt groei aan e-commerce

Media Saturn heeft zijn boekjaar afgesloten met 0,8 miljard euro aan online omzet, 75 procent meer dan in het vorige boekjaar. Dankzij de forse online omzetgroei realiseerde de holding een klein omzetplusje van 0,6 procent.


Dat blijkt uit cijfers van het Duitse moederconcern Metro. In de periode van oktober vorig jaar tot en met afgelopen september schreef Media Saturn 14,4 miljard euro omzet in de boeken bij, tegenover 14,3 miljard euro in het boekjaar ervoor. Een kleine 6 procent van de inkomsten is inmiddels te danken aan online verkoop.

Afhalers
E-commerce bracht afgelopen boekjaar enkele honderden miljoenen aan directe extra omzet in het laatje. Omdat een groot deel van de online orders in winkels wordt afgehaald, hebben de online bestedingen ook een positief effect op de dalende fysieke winkelbestedingen.

Redcoon

Onduidelijk is hoe de webomzet van Media Saturn is verdeeld over de verschillende labels: Media Markt, Saturn en Redcoon. Pure player Redcoon, sinds afgelopen voorjaar geheel in handen van Media Saturn, was afgelopen kalenderjaar hoofdverantwoordelijk voor de online omzet.

Lees ook:

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:



Geef nu als eerste een reactie op:
Media Saturn dankt groei aan e-commerce

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.