Maandag 2 december 2013

2005 keer gelezenNu reageren

'Meeste online retailers doen niks met zoekgegevens'

'Meeste online retailers doen niks met zoekgegevens'

Auto complete is de norm geworden voor de interne zoekmachine in webwinkels. Maar de informatie die klanten prijsgeven in zoekopdrachten, wordt door nog maar weinig online retailers ingezet voor marketingdoeleinden.


Dat concludeert SLI Systems in zijn 2014 Global eCommerce Site Search Survey.

Auto complete
Een ruime meerderheid van de 160 mondiale respondenten doet productsuggesties als bezoekers slechts n of enkele letters hebben ingeklopt in het zoekveld. De helft van de e-commerce professionals znder auto complete is van plan deze functionaliteit komend jaar toe te voegen. Hieronder ziet u welke andere site search features de gepeilde online retailes al bieden en welke ze volgend jaar willen toevoegen:



Van de respondenten zegt 57 procent marketingwise helemaal niks te doen met on-site search data. Een kwart geeft aan de data te gebruiken voor e-mailmarketingcampagnes, iets meer respondenten creren specifieke landingspagina’s en banners op basis van het interne zoekgedrag:


Eerder dit jaar heeft u op deze site een uitgebreid artikel kunnen lezen over het belang van site search-data.


Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Online adverteren (Marketing)
- E-mailmarketing (Marketing)
- Zoekfunctie (User-experience)
- Zoekmachinemarketing (Marketing)



Geef nu als eerste een reactie op:
'Meeste online retailers doen niks met zoekgegevens'










Code (zie plaatje hierboven)

E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.