Twinkle | Digital Commerce

Paylogic verkocht aan SFX Entertainment

2017-05-27
307128
  • [nieuws]
  • 1:38

Paylogic is voor 75 procent in handen gekomen van SFX Entertainment, een grote producent van live evenementen en entertainment in elektronische muziek. Paylogic is bij de acquisitie gewaardeerd op een bedrag van 22 miljoen dollar.

Het Nederlandse Paylogic groeide in enkele jaren uit tot een van ’s wereld grootste spelers op het gebied van online ticketing. Het bedrijf hielp tot op heden meer dan twintig miljoen tickets verkopen voor evenementen in meer dan twintig landen in Europa, Latijns Amerika, Azië, Afrika en de Verenigde Staten.

Red Herring
Paylogic beschikt over kantoren in Amsterdam, Groningen, Berlijn en Antwerpen. Eerder dit jaar kreeg het bedrijf nog een Red Herring, omdat het volgens het gelijknamige zakenblad behoort tot de honderd meest vooruitstrevende en innovatieve technologiebedrijven van Europa. In de eerste vijf jaar na oprichting werd volgens Paylogic een omzetgroei van 2.600 procent gerealiseerd.

White-label
Paylogic biedt evenementorganisatoren de technology om tickets online te kunnen verkopen, op white-label basis. Deze klanten krijgen zelf controle over ‘toegangsmanagement’, consumentendata en relaties. Paylogic noemt zich onder meer specialist in de afhandeling van piekverkopen, als er lange digitale rijen voor een virtuele kassa staan.

Sensation, Mysteryland
Feitelijk komt Paylogic met de transactie grotendeels in handen van één van zijn klanten; voor SFX Entertainment faciliteerde het bedrijf de ticketverkoop voor merken als Sensation, Mysteryland, Q-dance, Tomorrowland en recentelijk TomorrowWorld, waarmee de Amerikaanse entree werd gemaakt. ‘Paylogic blijft vanzelfsprekend dezelfde white-label services aanbieden aan evenementhouders buiten SFX, waarbij dezelfde toonaangevende niveaus van service, betrouwbaarheid en bescherming en veiligheid van data gewaarborgd blijven’, belooft het overgenomen bedrijf in een persverklaring.

Avontuur
Jan Willem van der Meer, CCO van Paylogic, spreekt in het bericht over een mondiaal avontuur. ‘We zullen hierdoor naar een nog hoger niveau stijgen op het vlak van technologische en internationale ticketing en data-oplossingen voor evenementen; denk hierbij aan web, mobiel en social. (…) Wij zijn enthousiast dat we een sleutelrol mogen spelen in dit ongelofelijke, wereldwijde avontuur.’