Dinsdag 10 december 2013

1448 keer gelezenNu reageren

'Pinterest levert webwinkeliers meeste sociaal verkeer op'

'Pinterest levert webwinkeliers meeste sociaal verkeer op'

Pinterest tekent voor 44 procent van het verkeer dat webwinkeliers danken aan social shares. Daarmee is het digitale prikbord belangrijker voor online retailers dan Facebook (37 procent) en Twitter (12 procent).


De mondiale cijfers komen uit een onderzoek van Gigya, een bedrijf dat oplossingen in huis heeft voor social customer management. Pinterest, Facebook en Twitter zijn samen goed voor 93 procent van al het sociale verkeer naar e-commerce sites. Google+ tekent voor 3 procent, alle andere toepassingen samen voor 4 procent:

Het belang van Pinterest blijkt voor online verkopers groter dan voor bijvoorbeeld mediabedrijven, merksites, reissites en educatieve sites. In al deze categorieën is Facebook het dominante deelplatform, waardoor het volgende globale gemiddelde ontstaat:

 

De data van Gigya zijn volgens het bedrijf zelf afkomstig van honderdduizenden sites en apps.

Lees ook: ‘Pinterest-shopper besteedt met afstand het meest’ (12-9-2012)

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Social media marketing (Marketing)
- Klantcontactkanalen (Klantcontact)



Geef nu als eerste een reactie op:
'Pinterest levert webwinkeliers meeste sociaal verkeer op'

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.