Twinkle | Digital Commerce

Twinkle volgt op: Cooktocreate.com wordt 12Cook.com

2017-05-27
180101
  • 1:35

Twinkle schrijft regelmatig over de (technische) plannen en ambities van grote en kleine e-commerce bedrijven. Maar wat komt er van terecht? In deze aflevering van de onregelmatig terugkerende rubriek ‘Twinkle volgt op’ staat 12Cook.com centraal.

12Cook.com werd enige tijd geleden gelanceerd als het online startpunt voor kookliefhebbers waarbij de beleving van het koken centraal staat. Christiaan Varkevisser, nu e-commerce manager bij het nieuwe platform, was in 2011 verantwoordelijk voor eenzelfde soort kooksite: Cooktocreate.com. Twinkle schreef destijds dat hij samen met een compagnon een totale kook- en dinerbeleving wilde bieden op die site.

Beleving
‘Cooktocreate.com is in 2012 helaas failliet gegaan’, zegt Varkevisser nu. ‘De website is nu onder een nieuwe eigenaar en nieuwe naam opnieuw live gegaan. Aan de formule is niet zoveel veranderd. We willen de consument nog steeds meer bieden dan alleen kookproducten. De beleving staat bij ons centraal.’

Blogs
Net als Cooktocreate.com bevat 12Cook.com bijvoorbeeld blogs met kooktips die consumenten kunnen raadplegen om inspiratie op te doen. Deze blogs worden nu, samen met de andere content op de site, geschreven door echte kookkenners. ‘Dat dat nu uitbesteed is scheelt een hoop werk als je het vergelijkt met de Cooktocreate-periode. Toen maakte ik bijna alle content nog zelf samen met mijn inmiddels ex-compagnon’, zegt Varkevisser.

Persoonlijker dan Bol.com
‘We richten ons nu op het verder ontwikkelen en gebruiksvriendelijker maken van onze nieuwe site’, vertelt Varkevisser over de toekomstplannen van het bedrijf. ‘Onze focus ligt voornamelijk op de uitbreiding van het assortiment (dat nu meer dan vijfduizend producten bevat, red.). We willen meer merken aan de webshop toevoegen om uiteindelijk de consument “alles voor in de keuken” te kunnen bieden.’

‘Ook willen we persoonlijker blijven dan grote spelers als Bol.com en Coolblue om ons zo te kunnen onderscheiden op de kookmarkt. Voor nu geldt daarom dat we ons onder andere richten op een goede en persoonlijke klantenservice.’