Twinkle | Digital Commerce

‘Bol.com kan worden uitgebreid met food’

2017-05-27
180100
  • 1:29

Over enkele jaren wordt het waarschijnlijk mogelijk om voedsel te kopen bij Bol.com. Algemeen directeur Daniel Ropers acht de kans groot dat de online retailer zijn assortiment in de komende vijf jaar kan uitbreiden met food. ‘Dat zou een logisch vervolg kunnen zijn in onze band met Ahold.’

Ropers sprak vandaag tijdens de Webwinkel Vakdagen in Jaarbeurs Utrecht over het idee achter Bol.com Plaza. ‘De beste winkel bestaat op dit moment niet’, zegt hij. ‘Wij zijn bijvoorbeeld ook nog niet tevreden met de kwaliteit van onze winkels. Om de beste winkel te worden, dien je samen te werken met partijen die elk een eigen unieke specialiteit hebben, bijvoorbeeld op het gebied van logistiek, klantenservice, productaanbod, enzovoorts.’

De beste winkel
Volgens Ropers bevat de beste webwinkel alle producten die de consument wenst, is deze winkel op elk moment toegankelijk en krijgt de klant in deze winkel altijd de hulp die hij wenst bij het vinden van het juiste product. Bovendien is deze beste winkel volledig eerlijk en transparant en biedt de winkel altijd de beste kwaliteit, het meeste gemak en de grootste betrouwbaarheid naar de wens van iedere afzonderlijke klant.

Niet het goede moment
Op dit moment zou het volgens Ropers vreemd zijn om te starten met een nieuwe productcategorie als food. ‘We willen starten met categorieën die op dat moment logisch zijn om in te stappen. Voor nu willen we eerst onze bestaande winkels optimaliseren en daarna kunnen we uitbreiden met bijvoorbeeld food of andere diensten.’

Zeventienduizend affiliatepartners
Bol.com, onderdeel van Twinkle100-aanvoerder Ahold,, heeft momenteel zeventienduizend affiliatepartners. Op het platform staan 7 miljoen artikelen die worden gekocht door dagelijks een half miljoen tot 1,2 miljoen bezoekers. In 2013 verkocht Bol.com ongeveer 25 miljoen producten.