Vrijdag 10 januari 2014

1796 keer gelezenNu reageren

Facebook stopt met gesponsorde berichten in tijdlijn

Facebook stopt met gesponsorde berichten in tijdlijn

Facebook stopt met gesponsorde berichten van bedrijven in de tijdlijn van gebruikers. Per 9 april worden deze 'Sponsored Stories', waarin wordt gemeld dat een bepaalde vriend een bedrijf heeft geliked, niet meer getoond.

Facebook startte in 2011 met de dienst om bedrijven via advertenties en social proof meer klanten te laten trekken. Bij de banners wordt de naam en foto van de vriend die het betreffende bedrijf ‘leuk vindt’ getoond. Facebook meldde de verandering in de advertentiestrategie gisteren in een blogpost aan zijn ontwikkelaars.

Rechtszaak
Vorig jaar kwam het social mediabedrijf in de problemen met de gerichte advertenties toen het in de Verenigde Staten werd aangeklaagd voor schending van de privacy. Vijf gebruikers spanden een rechtszaak aan omdat zij hun likes aan bedrijven gedeeld zagen worden in de tijdlijn van hun vrienden. De functie kon bovendien niet worden uitgezet. Facebook schikte uiteindelijk in de zaak voor 20 miljoen dollar, meldt NU.nl.

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Social media marketing (Marketing)



Geef nu als eerste een reactie op:
Facebook stopt met gesponsorde berichten in tijdlijn

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.