Twinkle | Digital Commerce

JeansOnline biedt retouroplossing aan huis in een kwartier

2017-11-11
180101
  • 1:11

JeansOnline claimt een primeur met de nieuwe retouroplossing ‘Easy Fit&Return’. Webshoppers krijgen na de bezorging een kwartier de tijd om een kledingstuk te passen. Desgewenst neemt de koerier de kleding weer mee terug.

Om de trefkans met de koerier te vergroten, moeten webshoppers voor de nieuwe retourservice een bezorgtijdvak van drie uur opgeven. De besteller ontvangt een uur tot een half uur voor de koerier aanbelt een bericht per sms. ‘Vervolgens wordt het pakket afgeleverd, de klant past de bestelde kleding en een kwartier later komt de koerier weer langs om eventueel niet gewenste artikelen op te halen. Easy as that!’, aldus de nummer 61 van de Twinkle100 in een persbericht.

Dynalogic
Easy Fit&Return, beschikbaar op werkdagen, wordt mogelijk gemaakt door vervoerder Dynalogic. Het servicetarief bedraagt 19,95 euro voor orders tot 125 euro en 9,95 euro voor orders tussen de 125 en 250 euro (ter introductie 4,95 euro in januari). Voor grotere bestellingen komt de koerier gratis langs, is in de levervoorwaarden te lezen.

Same day delivery en laagste prijsgarantie
JeansOnline, dat twee jaar geleden eigenaar werd van Label54, pionierde eerder al met same day delivery voor fashion, ook met Dynalogic. Het bedrijf introduceerde recentelijk een online laagste prijsgarantie. Een uitgebreid Twinkle-interview (uit nummer 3 van 2013) met oprichter en mede-eigenaar Robert Jan Visser vindt u hier.