Maandag 20 januari 2014

2655 keer gelezen1 x gereageerd

'Ondersteun retailers bij verkoop op internationale sites'

'Ondersteun retailers bij verkoop op internationale sites'

Het moet Nederlandse retailers gemakkelijker worden gemaakt om online in het buitenland te verkopen, bijvoorbeeld via marktplaatsen. Daartoe werkt Shopping2020 momenteel het idee uit voor een platform met de werknaam Dutch Pipeline.

Dutch Pipeline maakt deel uit van de opgestelde e-commerce ambities van Shopping2020, die de komende tijd worden uitgewerkt. ‘We zoeken naar verschillende marktpartijen die samen een platform willen oprichten dat Nederlandse webwinkeliers helpt bij het promoten van hun assortiment op buitenlandse websites’, zegt Jorij Abraham, programmamanager van Shopping2020 tegen Twinkle. ‘Daarbij neemt het platform bijvoorbeeld logistieke en juridische zaken (rond de douane, red.) uit handen van retailers, zodat zij zich enkel hoeven te focussen op hun product.’

Meeliften op succes
Abraham: ‘Het is voor Nederlandse retailers erg duur om een webshop te starten in het buitenland. Dankzij Dutch Pipeline kunnen zij optimaal gebruik maken van het succes van internationale platformen als Zalando, Amazon en eBay, zonder daarbij veel geld kwijt te zijn aan commissie. Elke Nederlandse retailer met een goed assortiment kan straks zijn assortiment inpluggen op het platform. Dutch Pipeline kan dan de artikelen van diverse soorten Nederlandse webshops in één keer aanbieden aan bijvoorbeeld Amazon. Dit zorgt voor veel lagere kosten dan wanneer elke ondernemer zich apart gaat aanmelden op een dergelijke internationale site.’

Abraham kon nog niet zeggen hoeveel het voor retailers gaat kosten om in te stappen op het platform: 'We moeten het idee eerst nog verder uitwerken.' Het concept voor de Dutch Pipeline wordt midden maart gepresenteerd.

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Pakketverzending (Logistiek)
- Catalogus (Multichannel)
- Vindbaarheid (User-experience)
- Cross-channel (Multichannel)
- Buitenland (Logistiek)



Er is op dit moment 1 reactie gegeven op:
'Ondersteun retailers bij verkoop op internationale sites'
  1. Daniel op maandag 20 januari, 2014 om 16:44

    Het aanbieden van de producten op dergelijke buitenlandse sites is niet het probleem voor webshops.

    Het probleem zit hem erin dat de verzendkosten vanuit Nederland naar andere europese landen veel te duur is.

    Verzendkosten liggen in Nederland tot wel 5 keer zo hoog als in andere europese landen.

    Hiermee hebben webshops in andere europese landen dus een zeer grote voorsprong op nederlandse webshops en zal Nederland hiermee enkel maar achterop raken en groot marktaandeel en daramee dus belastinginkomsten) mislopen.

     

    Zelf loop ik tegen hetzelfde probleem aan, heb tal van mogelijkheden mijn producten via andere sites aan te bieden in meer als 5 andere europese landen maar kan dit door tehoge verzendkosten niet concurerend doen.


Laat een reactie achter:
 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.