Donderdag 23 januari 2014

3698 keer gelezen1 x gereageerd

Thuiswinkel Awards: massale stemoproepen verleden tijd

Thuiswinkel Awards: massale stemoproepen verleden tijd

Alleen daartoe uitgenodigde webshoppers kunnen hun stem uitbrengen voor de Publieksprijzen XL van de Thuiswinkel Awards. De inschrijving voor de publieksprijzen loopt tot en met morgen, die voor de vakprijzen tot en met de 31e.

Morgen om middernacht sluit de inschrijving voor de Thuiswinkel Awards Publieksprijzen, waarvan de opzet in onderdelen afwijkt van de dertien voorgaande edities. Eerder schreef Twinkle al over het schrappen van de minimale omzeteis om een gooi te kunnen doen naar de Publieksprijzen XS. Ook nieuw is dat voor Publieksprijzen XL sub- en hoofdcategorieën zijn gedefinieerd.

Om deel te kunnen nemen aan de Thuiswinkel Awards moesten webshops vorig jaar nog minimaal een half miljoen euro omzet boeken. Voor de komende editie kunnen ook kleinere webwinkels meedingen naar de Publieksprijzen XS.

Publieksprijzen XL
De herintroductie van de letters XS maakt duidelijker dat er ook publieksprijzen voor grotere webshops zijn: de Publieksprijzen XL. Daarvoor is de online omzetgrens nu 4 miljoen euro. Voor het eerst zullen de gegadigden voor deze prijzen (alleen XL) worden onderworpen aan een panelonderzoek onder consumenten. De nieuwe opzet maakt een eind aan de campagnes van de grotere deelnemers, die hun klanten de afgelopen jaren massaal opriepen om hun stem uit te brengen. Daar mochten ze alleen een vaste set aan beloningen tegenover stellen, uitgegeven door de organisatie.   

Sub- en hoofdcategorieën
Voor de Publieksprijzen XL worden dit jaar winnaars uitgeroepen in hoofd- en subcategorieën. Webwinkels kunnen zich tot en met morgen voor 21 subcategorieën inschrijven, waarvan de winnaars op 10 maart 2014 bekend worden gemaakt. De winnaars van de subcategorieën worden automatisch genomineerd voor de Publieksprijzen XL in 7 hoofdcategorieën. Tijdens het Thuiswinkel Awards Gala op 27 maart worden de Publieksprijzen XL in deze hoofdcategorieën uitgereikt.

Vakprijzen
In Huis ter Duin worden eind maart ook 4 vakprijzen uitgereikt. Bekend wordt dan wie Coolblue opvolgt als de ‘Beste webwinkel van Nederland’. Daarnaast zijn er vakprijzen voor de beste startende webwinkel, de beste mobiele webwinkel en best presterende webwinkel over de grens ('Cross Border E-commerce Award'). Voor de vakprijzen blijft de inschrijving tot en met volgende week vrijdag geopend.

Deelvakprijzen
Net als afgelopen jaar zijn er ook in 2014 weer deelvakprijzen die aandacht geven aan de individuele stappen in het koopproces: de Copernica Online Marketing Award, de Osudio Product Experience Award, de Afterpay Easy Buying Award, de PostNL Dynamic Delivery Award en de ContactCare Customer Centricity Award. Ook voor deze prijzen blijft de inschrijving nog tot en met de 31e geopend.

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:



Er is op dit moment 1 reactie gegeven op:
Thuiswinkel Awards: massale stemoproepen verleden tijd
  1. Ikke op zaterdag 25 januari, 2014 om 09:10

    Ik verbaas me nog steeds dat je niet lid hoeft te zijn van de thuiswinkel organisatie om mee te mogen doen en dus geen dure contributie betaald, toch straks een thuiswinkel logo op hun site mogen hebben staan terwijl ze misschien totoaal niet aan de richtlijnen voldoen maar een prijs winnen.


Laat een reactie achter:
 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.