Maandag 6 januari 2014

2281 keer gelezenNu reageren

'Meeste kerstverkeer naar Britse webshops via mobiel'

'Meeste kerstverkeer naar Britse webshops via mobiel'

Britse consumenten winkelden afgelopen kerst veel meer mobiel dan dat zij in voorgaande jaren deden. Bijna zes op de tien bezoeken aan webshops waren afkomstig van mobiele apparaten. Tablets en smartphones tekenden voor 45 procent van alle verkopen.

Voor zijn Digital Analytics Benchmark nam IBM de online verkoop van meer dan tweehonderd webshops op Boxing Day (Tweede Kerstdag) onder de loep. IBM constateerde dat de webwinkels 40,4 procent meer sales genereerden dan op Boxing Day in 2012, schrijft Internet Retailing.

Smartphone versus tablet
Van al het mobiele verkeer (58 procent van het totale verkeer) kwam ruim de helft (30 procent van het totaal) van smartphones, meer dus dan van tablets (28 procent). Samen waren de apparaten goed voor meer dan 45 procent van de verkopen. Eigenaren van een tablet deden daarbij vaker een aankoop (29 procent van de totale online sales) dan smartphonegebruikers (16 procent van het totaal). Ook gaven tableteigenaren meer uit per bestelling (83,55 pond) dan smartphonegebruikers (78,06 pond).

Tablets genereeerden dus minder verkeer voor online retailers dan smartphones, maar de conversie en het gemiddelde bonbedrag lagen wel hoger op tablets.

Rol van mobiel
‘Dit is de eerste keer dat er meer verkeer van mobiele apparaten komt dan van pc’s’ zegt James Lovell van IBM op Internet Retailing over het onderzoek. ‘Retailers dienen ook dit jaar bewust te kijken naar welke rol de mobiele apparaten spelen in de customer journey en het decision making process in hun webshop.'

Lees ook: 5 m-commerce voorspellingen voor 2014 (6-1-2014)


Foto: 
Mobile phone with shopping bag. Online shopping concept, Shutterstock.

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Mobiele marketing (Marketing)
- Cross-channel (Multichannel)



Geef nu als eerste een reactie op:
'Meeste kerstverkeer naar Britse webshops via mobiel'

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.