Maandag 17 februari 2014

893 keer gelezenNu reageren

30 procent omzetgroei voor Rakuten

30 procent omzetgroei voor Rakuten

De Japanse e-commerce gigant Rakuten heeft vorig jaar een recordomzet geboekt van 518,6 miljard Japanse yen, ofwel ruim 3,7 miljard euro. De omzet van het concern, dat zich heeft gemeld voor een overname van bel- annex chat-app Viber, nam in een jaar tijd met 29,5 procent toe.

De inkomsten van Rakuten groeiden vorig jaar sterker dan in 2012, toen een omzetplus van 16,7 procent werd genoteerd. Ook de winst groeide; hieronder is onder andere te zien dat vorig jaar bijna 1 op de 5 ingekomen yens als operationale winst overbleef:

Blauwdruk
Rakuten, op vele fronten actief, breidt zijn activiteiten op het vlak van e-commerce steeds verder uit. Door overnames werd het Japanse bedrijf de afgelopen jaren onder andere als e-commerce speler actief op de Amerikaanse (Buy.com), Britse (Play.com), Franse (PriceMinister) en Duitse (Tradorioa) markt. De blauwdruk is Rakuten Ichiba, een site die het aanbod van tienduizenden retailers bundelt voor Japanse consumenten. Rakuten verdient aan verkoopcommissies binnen dit webwinkelcentrum en aan value-addes services als de uitgifte van creditcards en diensten in de reisbranche.

Logistiek dienstverlener
De laatste tijd deed Rakuten internationaal vooral door overnames van logistieke bedrijven van zich spreken. Eind 2012 nam het concern het Franse Alpha Direct Services (ADS) over, waarmee het actief werd als logistiek dienstverlener op de Europese markt. De acquisitie van het Amerikaanse fulfilment-bedrijf Webgistix, vorig voorjaar, moet Rakuten sterker maken in de strijd met Amazon. De wereldmarktleider was vorig jaar goed voor een omzet van ruim 74 miljard dollar.

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Fulfilment (Logistiek)



Geef nu als eerste een reactie op:
30 procent omzetgroei voor Rakuten

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.