Dinsdag 11 februari 2014

1547 keer gelezenNu reageren

‘47 procent e-commerce groei in Oost-Europa’

‘47 procent e-commerce groei in Oost-Europa’

De online consumentenbestedingen in Oost-Europa zijn afgelopen jaar met 47 procent gegroeid, volgens een prognose van Ecommerce Europe. Het potentieel is er nog altijd enorm; slechts één op de zes volwassen Oost-Europeanen koopt online.
 
Inwoners van Rusland, Oekraïne, Roemenië, Bulgarije, Albanië, Moldavië, Wit-Rusland, Bosnië & Herzegovina, Montenegro, Macedonië en Servië kochten in 2012 voor in totaal 13,1 miljard euro aan producten en diensten online, aldus Ecommerce Europe. De belangenkoepel schat in dat de bestedingen afgelopen jaar op 19,3 miljard euro zijn uitgekomen. De verwachte groei, van 47 procent, is groter dan de gemeten groei in 2012 (36 procent).

Kwart internetgebruikers shops online
Rusland is met 10,3 miljard euro aan online uitgaven veruit de grootste e-commerce markt in het oosten van ons continent, gevolgd door de Oekraïne (1,2 miljard euro) en Roemenië (0,8 miljard euro). In totaal zijn er volgens Ecommerce Europe 27 miljoen online shoppers in Oost-Europa. Het aantal internetgebruikers is er echter vier zeer groot, het aantal volwassenen dus zelfs zes keer zo groot.

Noord-, West- en Zuid-Europa
De online bestedingen op ons continent groeien momenteel nergens zo hard als in Oost-Europa, althans relatief. Ecommerce Europa bracht eerder prognoses naar buiten over de online consumentenbestedingen in Noord-Europa, West-Europa en Zuid-Europa. Daar groeiden de webuitgaven met respectievelijk 8 procent, 10 procent en 18 procent vorig jaar. Cijfers over Centraal Europa volgen nog.

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:



Geef nu als eerste een reactie op:
‘47 procent e-commerce groei in Oost-Europa’

 










 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.