Woensdag 19 februari 2014

1572 keer gelezenNu reageren

Google rolt Shopping Campaigns internationaal uit

Google rolt Shopping Campaigns internationaal uit

Voortaan kunnen alle adverteerders wereldwijd gebruik maken van Google Shopping Campaigns, waarmee productadvertenties in Google eenvoudig kunnen worden beheerd. Tot voor kort was het programma alleen op aanvraag voor Nederlandse ondernemers beschikbaar.

Google meldt op zijn Inside AdWords Blog dat Shopping Campaigns mondiaal uit bèta en daarmee uit de beslotenheid is gegaan. De zoekgigant wijst traditiegetrouw op positieve feedback van een aantal early adopters, die eenvoudiger meer verkeer naar hun sites wisten te trekken dankzij Shopping Campaigns. API-ondersteuning en een biedsimulator daarvoor volgen spoedig, belooft Google.

Campagnetype
Google Shopping Campaigns maken het eenvoudiger om campagnes met Product Listing Ads te beheren, maar het zijn ook campagnes op zich, legde Kimberley Nelis van Tribal Internet Marketing afgelopen november uit op deze site. Zij sprak van een ‘veelbelovend campagnetype’.

Het uitgebreide artikel van Kimberley Nelis over Google Shopping Campaigns kunt u hier lezen.

Lees ook:

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Vindbaarheid (User-experience)
- Online adverteren (Marketing)
- Zoekmachinemarketing (Marketing)



Geef nu als eerste een reactie op:
Google rolt Shopping Campaigns internationaal uit

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.