Donderdag 6 februari 2014

2145 keer gelezen1 x gereageerd

Twee op de vijf Groupon-transacties op mobiel

Twee op de vijf Groupon-transacties op mobiel

Wereldwijd komt meer dan 40 procent van de Groupon-transacties van smartphones en tablets, vertelde de Nederlandse marketingmanager Lilian Doets namens het bedrijf. ‘In de VS gaat het al om meer dan de helft. Daarmee zijn we redelijk uniek.’

Groupon vertelde vandaag op het M-commerce Event in Amsterdam hoe Groupon langzaam verschuift van een platte dagdealaanbieder naar een realtime local commerce speler. ‘Daarbij draait het om ontdekking en relevantie’, aldus Doets, ‘en daarom denken we vanuit mobiel bij Groupon.’

Adviezen
De mobiele app van Groupon werd wereldwijd al meer dan vijftig miljoen keer gedownload vertelde Doets. Ze gaf het publiek vandaag een aantal adviezen om te scoren met mobile commerce: creëer een verslavende app en denk aan context, context en nog eens context. Denk bij het design allereerst aan de mobiele gebruiksvriendellijkheid, wees dapper met testen (‘een gewaagde benadering loont’) en zorg dat mobiele ontwikkelingen door de hele organisatie worden gedragen.

Mobile only
Groupon, dat plannen zou hebben voor de ontwikkeling en verkoop van private labels, ontvangt heel veel van zijn bezoekers mobile only. Het bedrijf liet onlangs weten dat 72 procent van zijn Amerikaanse klanten alleen op mobiele devices surft en shopt bij de kortingssite.

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Mobiele marketing (Marketing)
- Klantcontactkanalen (Klantcontact)



Er is op dit moment 1 reactie gegeven op:
Twee op de vijf Groupon-transacties op mobiel
  1. Q. Raessen op donderdag 6 februari, 2014 om 14:58
    www.zonnepanelen-vergelijken.org

    Tja, ze moeten wat he. Las een tijd geleden nog ergens dat het allemaal niet zo best ging met Groupon. Komt volgens mij omdat ondernemers nu eindelijk door hebben, hoe het werkt en dat alleen de consument voordeel heeft en Groupon er "rijk" van word.


Laat een reactie achter:
 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.