Maandag 10 februari 2014

1379 keer gelezenNu reageren

Vente-privee.com vanaf dit voorjaar in het Nederlands

Vente-privee.com vanaf dit voorjaar in het Nederlands

Vente-privee.com gaat zijn website geheel vertalen naar het Nederlands. De flash sale pionier, sinds eind 2011 actief in ons land, wist de omzet in ons land afgelopen jaar te verdubbelen. Inmiddels zijn meer dan 100.000 Nederlandse accounts geregistreerd bij het Franse bedrijf.

Vente-privee.com, dat in besloten kring merkartikelen verkoopt tegen flinke korting, organiseerde hier in het afgelopen jaar ruim de helft meer flash sales dan in 2012: 861 stuks in totaal (plus 52 procent). De Nederlandse omzet groeide nog sterker, met precies 100 procent. Op basis van het aantal uitverkoopacties mag worden aangenomen dat de jaaromzet in ons land de grens van 100 miljoen euro is gepasseerd. De aanstaande vertaling, gepland voor komend voorjaar, moet voor verdere groei zorgen.

Verviervoudiging in tien jaar
Vente-privee.com communiceert een totale jaaromzet van 1,6 miljard euro (uit 10.100 flash sales wereldwijd), bijna een kwart meer dan de 1,3 miljard euro van vorig jaar. Volgens medeoprichter Jacques-Antoine Granjon blijft onder de streep ongeveer 5 procent van de omzet over als winst. Aan Bloomberg vertelt hij dat de omzet over tien jaar tussen de 6 en 8 miljard euro moet bedragen, een viervoudiging dus.

Liever winstgevend
Granjon's compagnon Ilan Benhaim zei afgelopen oktober tegen Twinkle dat Vente-privee.com zijn omzet aanmerkelijk zou kunnen verhogen door zelf voorraad te gaan houden. 'Maar ik ben liever winstgevend met 1,3 miljard euro omzet dan verlieslijdend met 2 miljard', zei hij toen.

De verkoop uit andermans voorraad heeft Vente-privee.com juist groot gemaakt, sprak de bekende Nederlandse investeerder Hubert Deitmers onlangs vol lof op de Webwinkel Vakdagen: ‘Voor mij staat Vente-privee voor een renaissance, voor out of the box commerce.’

Food groeit het hardst
Op een congres in Londen werd vorige week duidelijk dat food van alle productcategorieën het hardst groeit bij Vente-privee.com. Het bedrijf onderzoekt hoe het door heel Europa verse en temperatuurgecontroleerde etenswaar af kan leveren, na de succesvolle lancering van Miam Miam afgelopen oktober. In die afdeling binnen Vente-privee.com vindt de koopjesjager momenteel dagelijks een nieuwe - niet dagverse - aanbieding van een lokale Franse producent.

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Segmentatie (Klantcontact)



Geef nu als eerste een reactie op:
Vente-privee.com vanaf dit voorjaar in het Nederlands

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.