Maandag 3 februari 2014

1661 keer gelezenNu reageren

Weer minder omzet voor woon, kleding- en schoenenzaken

Weer minder omzet voor woon, kleding- en schoenenzaken

Fysieke winkeliers in de woon- en de fashionbranche hebben hun omzet afgelopen jaar opnieuw zien krimpen, afgaande op cijfers van belangenclub Inretail. Pleister op de wonde: de krimp neemt langzamerhand af.


In een bericht (pdf) met de eufemistische kop ‘Plussen en minnen in 2013 in de mode-, schoenen- en woonbranche’ schrijft Inretail over de omzetontwikkeling van zijn ruim 16.000 leden: fysieke winkeliers (in wonen, mode, schoenen en sport) die daarnaast al dan niet online verkopen.

Krimp
Woonwinkeliers noteerden afgelopen jaar 2,8 procent minder omzet dan in 2012, net als schoendetaillisten. De krimp in de modebranche kwam uit op 3,7 procent. De inkomsten daalden dus opnieuw, maar wel minder hard dan in 2012; toen leverden woonwinkeliers 9,3 procent omzet in, modezaken 6 procent en schoenenzaken 4,3 procent ten opzichte van 2011.

Perspectief
Volgens Inretail, voorheen CBW-Mitex, geeft de omzetontwikkeling van de laatste maanden vertrouwen voor 2014. Uit het bericht van vandaag: ‘Het consumentenvertrouwen steeg de laatste maanden bovendien met tien punten tot het niveau van 2011. De beste perspectieven hebben ondernemers die met hun retailconcept mee veranderen met het gedrag van hun klanten.'

Jaarcijfers wonen, mode en schoenen
Via onderstaande links vindt u de afgelopen jaarcijfers van Inretail over de genoemde winkelcategorieën:
- Wonen
- Mode
- Schoenen

 
 

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Offline vs online (Multichannel)



Geef nu als eerste een reactie op:
Weer minder omzet voor woon, kleding- en schoenenzaken

 









  Code (zie plaatje hierboven)

 E-mail mij de reacties


Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.