Twinkle | Digital Commerce

Al kwart Bonuskaarthouders wil persoonlijke deals

2017-05-27
180101
  • 1:30

Albert Heijn lijkt te bewijzen dat Nederlandse consumenten best open staan voor individuele aanbiedingen in ruil voor data  Een half jaar na de introductie zijn 10 miljoen nieuwe Bonuskaarten verstrekt. Een kwart van de pashouders schreef zich reeds in voor persoonlijke aanbiedingen.

Medio oktober vorig jaar kwam Albert Heijn met de nieuwe Bonuskaart op de proppen. Wie de kaart online activeert krijgt persoonlijke aanbiedingen op het supermarktassortiment, naast de algemene aanbiedingen. Ook kunnen klanten van Albert Heijn hun kaart koppelen aan Air Miles, zodat ze met één pas korting kunnen ontvangen en nieuwe korting kunnen sparen.

Voordeeltjes
CEO Dick Boer zei vanmiddag op de aandeelhoudersvergadering van Ahold dat inmiddels 2,5 miljoen van de 10 miljoen verstrekte kaarten zijn geactiveerd. De individuele voordeeltjes lijken klanten over de streep te trekken. De exportgroep Customer Care van Shopping2020 concludeerde begin dit jaar dat consumenten door de bank genomen best bereid zijn om persoonlijke informatie te delen, maar dat ze daar dan wel iets voor terug willen zien.

Omnichannel
In zijn speech zei Ahold-topman Boer vandaag verder dat retailers die alleen maar oog hebben voor wat er in hun winkel gebeurt, het zwaar zullen krijgen. Hij ging in op de omnichannel-strategie van de Twinkle100-aanvoerder en hij kondigde onder meer de komst van extra afhaalpunten aan.

Omnichannel
Boer verwacht dat Nederlanders hun boodschappen in 2020 ‘omnichannel zullen’ doen, gaf hij eerder al aan. Click & collect en mobiel bestellen zullen naar zijn verwachting veel intensiever worden gebruikt de komende jaren. Om digitale grenzen te slechten heeft Albert Heijn besloten zijn webwinkel te sluiten en zich te concentreren op bestelapplicatie Appie. Albert, de bezorgservice voor Albert Heijn, Etos en Gall & Gall, zal als merk worden uitgefaseerd.